Avatar billede thomaslp Nybegynder
05. april 2007 - 10:34 Der er 3 kommentarer

langsom opstart

Hej,
når jeg logger på vista tager det ca. 5 minutter fra at jeg har indtastet mit password til min maskine viser desktoppen. Jeg får intet brugbart i eventloggen. Er der en måde hvorpå man kan logge hvad Vista foretager sig i denne periode?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
05. april 2007 - 11:32 #1
Den største synder er vel programmer som starter automatisk ved opstart.
Hvis der er en masse af dem (især norton skulle vist være slem) så går det langsomt.

Ellers prøv at tjekke:
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,2110595,00.asp?kc=ETRSS02129TX1K0000532
Avatar billede koldborg Nybegynder
06. april 2007 - 22:16 #2
hej jeg har haft samme problem, men download denne software og du kan config eller tweak din vista som du vil og det beste er at det virker kanon godt.

http://www.yamicsoft.com/vistamanager/index.html

husk at vælge om det skal være 32 bit eller 64 bit

god fornøjelsel det er gratis i 15 dage og derefter skal du betale for det, men den config eller tweak du har lavet og gemt forbliver stadig aktiv også selvom du afinstalerer det.
Avatar billede koldborg Nybegynder
06. april 2007 - 22:19 #3
hov lige lidt hjælp, du skal gå ind under fanen speed system ,på vista manager,