Avatar billede jean1234 Nybegynder
03. april 2007 - 15:30 Der er 6 kommentarer

SATA drivers to RIS Image - blank skærm intet sker.

Hej,

Jeg har et monster problem med min win2kserver som er en risserver. Vi har netop fået nye Dell Optiplex 740 pc'ere som skal installeres via ris med et image. Jeg har lagt et alm. winxp med sp2 på risserveren og lagt oem drivers ind med nic osv. Nu er jeg strandet i at lige så snart jeg trykker enter til at nu skal installationen gå igang og lige da den skal til at tjekke konfigurationen - er skærmen bare blank og der sker intet.
Jeg har en mistanke til SATA HD som sidder i at det er den som er grunden til at en ganske alm. windows installation ikke vil gå igang pga den ikke kan finde disken. Jeg har været på Dells hj. og hente driver til SATA_IDE disk og lagt den ind men det hjælper heller ikke.
Vi har andre ældre modeller af Optiplex som virker uden pro. men det er også ide diske som sidder i dem.

Er der mon et klogt hoved som kan hjælpe mig her da jeg skal udrulle over 100 Pc'ere i løbet af 2 mdr.

Mvh
Den desperate it-supporter.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. april 2007 - 19:58 #1
Måske skifte RIS serveren ud med en Win2003 SP2? Der har de jo udskiftet skod-RIS med noget andet og bedre.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. april 2007 - 20:09 #2
Din .sif fil indeholder OemPreinstall = Yes?

I hvilken folder placerer du driverne, og hvilke filer har du i den?
Kan du indsætte hele din .sif fil i spørgsmålet?
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 20:10 #3
jeg synes mere det lyder som en fejl i imaget, nu har jeg ikke selv rodet med afløseren til RIS endnu, så ved ikke om der er forbedringer på det punkt
Avatar billede strych9 Praktikant
10. april 2007 - 20:12 #4
SB -> Det er der. Store endda.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 20:24 #5
hmm må nok hellere lige kigge lidt på den så.
Avatar billede ubergeek Nybegynder
16. april 2007 - 23:50 #6
hvis du skal udrulle over 100 maskiner, så ville det helt klart være en ide og få BDD sat op fra Microsoft, det er gratis og lavet til dette formål, det bygger på RIS, Windows PE mv. Men du har et framework til at klare det hele, så dette er det eneste du skal fokusere på.

Hvis du er int. i mere info så lad mig vide, da vi underviser i dette, samt konsulent.

Vi har en række referencer fra hele EU.