Avatar billede ebeck Nybegynder
03. april 2007 - 12:02 Der er 5 kommentarer

sende mails til andet domænes mailserver (one.com)

Jeg har en one.com-hjemmeside, dvs domæne og webhotel med mailserver osv. Jeg har nu tilkøbt et domæne (via gratisdns.dk), hvis adresse jeg gerne vil bruge til mail. Jeg er ikke så meget inde i det dersens DNS så jeg er på rimelig dybt vand.

jeg vil altså gerne kunne sende en mail til mig@nytdomæne.dk og så skal den havne i postkassen hos mig@(one.com)-domæne.dk

i øvrigt også helst den anden vej men hvis det er umuligt er det ligemeget.

Hvis spørgsmålet er uforståeligt skal i bare skrive om præcission, jeg er som sagt på dybt vand så ved ikke helt hvad jeg skal bide mærke i osv.
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2007 - 12:13 #1
Når du nu bruger GratisDNS.dk så kan jo bruge deres MailForward service koster 29,- om året, log ind på admin.gratisdns.dk -> Primær DNS -> Ændre DNS opsætning -> tilføj MailForward
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2007 - 12:14 #2
Du skal jo blive enig med dig selv om hvilken der skal modtage mailen enten hos one.com eller et andet sted.

Du vil jo stadig have mig@domæne.dk men samtidig have mig@mitnyedomæne.dk hvis du holder din POP3 hos one.com
Avatar billede ebeck Nybegynder
03. april 2007 - 13:31 #3
Det forstår jeg ikke rigtig, altså som sagt har jeg kun den ene pop3-server hos one.com, hvordan får jeg så den til at hedde noget @mitnyedomæne.dk?
det der mailforward, kan den også få mitnyedomæne til at være afsenderen på de mails jeg sender?
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2007 - 17:42 #4
Afsenderen bestemmes jo af det mailprogram du bruger og har intet med POP3 serveren at gøre !
Avatar billede sjmoller Nybegynder
01. september 2007 - 23:49 #5
Du skal enten bede one.com om at acceptere mail til dit domæne og forwarde mail til mig@nytdomæne.dk til mig@(one.com)-domæne.dk ELLER bruge en extern mail relay, såsom gratisdns.dk's MailForward service, som gør det samme.

Du kan ikke bare lade MX recorden for nytdomæne.dk pege på one.com domænet. One.com ved ikke hvad den skal gøre med mail til nytdomæne.dk.
Når dette er fixet, skal du fortsætte med at bruge din one.com konto som hidtil. Du skal bare ændre den afsender email adresse til mig@nytdomæne.dk.