Avatar billede kiran Nybegynder
01. april 2007 - 13:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Omdøbe billeder fra psd til jpeg.

Jeg har ca. 60 billeder jeg gerne vil ændre fra psd til jpeg. Mon nogen kan hjælpe?
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 14:01 #1
hvis du har PS åbner du bare billederne og vælger "Gem som" og så vælg filtype *.jpg
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 14:02 #2
men....  behold også originalerne, da jpg ikke komprimerer tabsfri.
Avatar billede ryuujin Nybegynder
01. april 2007 - 14:18 #3
Du kan også let sætte en action op til at gøre det i Photoshop.

Bare record det du vil og sætte det til at blive 'afspillet' på alle filer.
Avatar billede falcon59 Nybegynder
01. april 2007 - 14:54 #4
KOmmer jo lidt anpå hvilken PS du bruger.
Elements har en funktion, der hedder prosess mulitple files.

Hilsen
Falcon59
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 15:19 #5
hvilke programmer har du til rådighed ?
Avatar billede kiran Nybegynder
01. april 2007 - 17:29 #6
Jeg bruger Photoshop CS2. Hvis jeg gør, som først foreslået kan jeg kun omdøbe et billede af gangen (med mindre jeg har misforstået noget). Jeg har også prøvet at lave en action; men kan ikke finde ud af det, så det virkede ikke. Jeg vil gerne lære det; men ved ikke lige hvordan og hvor. Jeg har ikke den store erfaring med PS. (Endnu.)
Avatar billede falcon59 Nybegynder
01. april 2007 - 17:37 #7
OK - men jeg kunne forestille mig at din PicBridge har "Process Mulitple Files" funktionen.

Hilsen
Falcon59
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 17:37 #8
der ligger en lille vejledning i action her:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
og en artikel om det her: http://www.eksperten.dk/artikler/46
Avatar billede kiran Nybegynder
03. april 2007 - 18:52 #9
Tak hcma, jeg kan bruge din sidste kommentar; men hvordan giver jeg dig mine point?
Avatar billede hcma Novice
03. april 2007 - 18:57 #10
du kan først tildele point, når der foreligger et svar, så det komme her  :o)
Avatar billede kiran Nybegynder
03. april 2007 - 19:03 #11
Hvor kan jeg læse om brugen af eksperten, og hvad betyder feltet Abonnér?
Avatar billede hcma Novice
03. april 2007 - 19:42 #12
du kan læse noget her:
http://expfaq.dk/
Avatar billede hcma Novice
03. april 2007 - 19:43 #13
kan se at er ny bruger herinde - så VELKOMMEN til eksperten.dk
(det var en fejl, at jeg ikke allerede tidligere i tråden gjorde dig opmærksom på http://expfaq.dk/)
Avatar billede hcma Novice
03. april 2007 - 19:44 #14
feltet Abonner:  hvis der er flueben i feltet, betyder det at du helt automatisk får tilsendt mails, hvis der er nye indlæg i tråden.