Avatar billede emmy Nybegynder
01. april 2007 - 13:30 Der er 27 kommentarer

Internetopkobling Dansk Bredbånd

Skiftet fra TDC til dansk bredbånd; kan derefter ikke få internetforbindelse. Har en Acer TravelMate bærbar.
Kan I hjælpe?
Avatar billede emmy Nybegynder
01. april 2007 - 15:10 #1
Har ip adresse fra Dansk Bredbånd, forbindelsen er ok med en lånt pcer. Jeg har formatteret min pcer om - har windows xp home. Måske var der nogle filer der spærrede.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. april 2007 - 17:00 #2
Kan være du skal have genistalleret din netkortdriver, med dette program kan du finde ud af hvad den hedder og hvor den skal hentes.
Kig under netkort.
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Everest Home edition
Avatar billede emmy Nybegynder
02. april 2007 - 10:17 #3
Hej
Jeg har været inde på den angivne adresse - kan ikke finde ud af det.
Mit netkor: realtek RTL8139/810x Family fast ethernet nic. Kan I finde driveropdateringen?
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 10:46 #5
Tak har fundet driveren og opdateret, men desværre er derfortsat ikke netforbindelse??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. april 2007 - 11:00 #6
Du har ikke begge pc'er koblet på?
Forsøg inde i kontrolpanel, under netværksforbindelser at reparere forbindelsen.
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 11:51 #7
Nej jeg har ikke begge pcere tilkoblet. Enheden fungerer under netværksforbindelser.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. april 2007 - 12:04 #8
Det kan være din firewall der bremser forbindelsen?
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 17:49 #9
Jeg har ikke firewall på, afinstallerede netop dette for at det ikke skulle bremse
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. april 2007 - 19:06 #10
hvis du kigger under alle programmer er der i din Acer bærbar (hvis den ikke er så gammel) et program der hedder Empowering Technoligy se om der ikke et underprogram med navn ePower management derinde kan du klikke Lan til On.
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 21:30 #11
Det program findes ikke på min pcer. Maskinen er købt august 2003
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. april 2007 - 22:37 #12
Hvis du højreklikker på denne computer>egenskaber>hardware>enhedhåndtering se om der er nogle gule markeringer for ting der ikke virker.Se om dit netværkskort er aktiveret.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. april 2007 - 22:42 #13
Er SP2 installeret?
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 22:44 #14
hvad er sp2?
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 22:52 #15
netværkskort fungerer
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 22:54 #16
jeg havde jo også netforbindelse upåklageligt til TDC indtil for 1 uge siden da jeg skiftede til Dansk bredbånd
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. april 2007 - 22:58 #17
Sikkerhedspakke 2 fra Microsoft. Kan være du er nødt til at kontakte DB.
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. april 2007 - 23:00 #18
Sorry den hedder Windows XP Service Pack 2
Avatar billede emmy Nybegynder
06. april 2007 - 23:12 #19
Jeg har talt med Dansk Bredbånd - det fungerer fra deres side og mere kan/vil de ikke gøre. Har haft en computermand til at se på maskinen, han foreslog omformattering, hvad jeg så gjorde. Og acer selv siger opdatering af driver til netværkskort hvad jeg også har gjort.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. april 2007 - 00:27 #20
Har du hentet Service Pack 2 til XP?
Avatar billede emmy Nybegynder
07. april 2007 - 00:30 #21
Nej har prøvet den er for stor til min løse harddisk. Men før jeg omformatterede havde jeg servicepakke 2 installeret så jeg tror heller ikke det er problemet. men kan jeg komprimere sp2 på en eller anden måde?
Avatar billede emmy Nybegynder
07. april 2007 - 01:49 #22
har fået installeret sp2 via cdrom
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. april 2007 - 09:26 #23
Du kan hente Winsock XP fix og se om du kan få gang i dit internet.
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Avatar billede emmy Nybegynder
07. april 2007 - 12:11 #24
det har heller ikke givet forbindelse, desværre
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. april 2007 - 12:24 #25
Det var mit sidste bud :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. april 2007 - 12:38 #26
Prøv at følge med i denne tråd.http://www.eksperten.dk/spm/772000
Avatar billede emmy Nybegynder
07. april 2007 - 12:43 #27
ok tak for forsøget