Avatar billede hhrt Nybegynder
31. marts 2007 - 18:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redigering af hjemmevideo

Hej - jeg har en DVD skive med filen "VIDEO_TS" som er overspillet fra magnetbånd fra en gammel videooptager. Jeg skal have redigeret denne video fil og vil gerne bruge "Moviemaker" under windows eller et andet redigeringsprogram. Hvordan får jeg lavet denne VIDEO_TS om til MPEG eller en AVI filer ???

Håber på hjælp

M.v.h.

Hans Henrik
Avatar billede norbert_ Nybegynder
31. marts 2007 - 18:53 #1
Du kan lave den om til mpeg ved simpelthen at omdøbe filen.
Avatar billede trav4u2 Novice
31. marts 2007 - 19:02 #2
Du kan samle vob'erne til en mpg med vob2mpg
http://www.videohelp.com/tools?tool=VOB2MPG
Avatar billede hhrt Nybegynder
31. marts 2007 - 20:28 #3
Dvs at jeg bare skal omdøbe filen VIDEO_TS til f.eks hjemmevideo.mpeg ? og så køre den i moviemaker.

M.v.h.

Hans Henrik
Avatar billede norbert_ Nybegynder
31. marts 2007 - 20:33 #4
Det er vobfilerne, som ligger i mappen, du skal prøve at omdøbe. Det virker i nogle programmer, så måske virker det også i dit program. Ellers så brug trav4u2's udmærkede svar.
Avatar billede hhrt Nybegynder
01. april 2007 - 20:32 #5
Jeg har prøvet at arbejde lidt med filerne. Jeg har omdøbt alle *.vob-filerne til *.mpeg, men jeg får kun lyd med over...og det gælder alle filerne. Sjovt nok kan jeg godt afspille filerne med video og lyd i media player..

Hvad skal jeg nu gøre ?

Med venlig hilsen

Hans Henrik
Avatar billede hhrt Nybegynder
25. november 2007 - 09:39 #6
Lukker spørgsmål
HH