Avatar billede kornum Nybegynder
28. marts 2007 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsæt en parameter som skal bruges i flere underrapporter? Acces

Hejsa.

Som i kan se vil jeg gerne indtaste en parameter f.eks. årstal en gang når jeg åbner en rapport. Så benyttes denne parameter til alle mine underapporter. Sådan som det er nu skal jeg for hver underrapport indtaste parameterene, dvs. aar parameteren som er lavet i forespørgslen vha. [aar] skal indtastes for alle. Håber nogle har en god metode, til kun at indtaste denne en gang..

Noget vba eller lign. må kunne gøre det.

Håber der findes en løsning der er til at gå til...
Avatar billede terry Ekspert
28. marts 2007 - 12:06 #1
Make a from where you have a field which contains the parameter. Then a button on the form which opens the report(s). Replace the parameter in the reports query so that it references the field on the form.

It will be something like

forms!frmMyReports.txFieldWithParaameter

You can use the build (right click menu) wizard to help you with this.
Avatar billede kornum Nybegynder
28. marts 2007 - 14:44 #2
Thanks, it worked!
Avatar billede terry Ekspert
28. marts 2007 - 18:21 #3
great, thank you too :o)