Avatar billede e4sy Nybegynder
27. marts 2007 - 22:49 Der er 3 kommentarer

Køb af pc - hjælp

Hej alle!

Jeg ska ha ny maskine, og ville høre jeres bud på hva jeg ska købe...

Jeg ska bruge hjælp til processer, bundkort, ram, grafikkort og strømforsygning. Resten har jeg allerede (hdd og sådan) Det ska være en maskine der kan køre spil, lave musik og lave video.

Det er underordnet om det er AMD eller Intel.
Så kom med jeres bud, og evt pris samlet...

havde regnet med at bruge mellem 5-10.000 kr meget gerne billigere... :)

På forhånd tak
Laze
Avatar billede blanken Praktikant
27. marts 2007 - 23:20 #1
Har lige selv købt ny til knægten og fik selvfølgelig hjælp fra E. Vores mundede ud i kr. 6.300,00 inkl. fragt.

Og knægten er ganske tilfreds med sin stationære model.

http://www.eksperten.dk/spm/767413 måske det kan hjælpe dig lidt på vej.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. marts 2007 - 11:29 #2
hvilken type hdd har du? Hvis det er en gammel IDE disk ville det være dumt at smide den i en ny maskine da det vil sænke hastigheden væsentligt på systemet og en ny HDD er alligevel meget billig (320gb for ca 590kr). Det lyder til du helst gerne vil have en samlet computer i stedet for at skulle samle selv.

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz 2MB S-775
  ASUS P5LD2/SE Intel 945P S-775
  2GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (2x1GB)
  256MB Inno3D GeF 7900GS GDDR3 PCI-E
  320GB Maxtor 7200rpm SATA2
  Colors-IT L8027-C43 400W Sort/Sølv
  PSU Standard til 400W 17dB Atrix
  Thermaltake Silent TR2 Intel 775
  18x Samsung DVD/RW DL Sort
  MSI TV@nywhere PLUS Analog Tuner+FM
  Creative SB X-FI Xtreme Audio

  Beløb ialt inkl. moms: DKK 7.204

  http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=1575

Det er lidt uklart med hvad du mener med "lave video" derfor har jeg valgt et tv-tuner kort til, så du kan optage video fra tv bla, dette kan naturligvis vælges fra. Valgte et godt lydkort til ind/af spilning af musik, masser af ram til videoredigering, et godt gfx kort til spil, rigeligt med hdd plads og så har jeg valgt psu og cpu køler for at gøre den mere lydløs. Alt i alt burde denne com dække ethvert behov.

Skriv endelig hvis du har spørgsmål
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. marts 2007 - 11:33 #3
ups forkert link hvor den ikke var konfigureret, her skulle være det korrekte link :)

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=5588