Avatar billede jespersp Nybegynder
26. marts 2007 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fil-adgang via VPN på ny laptop : Ingen domænecontroller?

Hej med jer.

Jeg har et meget mystisk problem med en sprit ny Lenovo T60'er, som jeg forsøger at tilslutte en server der står på min arbejdsplads. Der er installeret VPN klient på T60’eren (Checkpoint VPN-1 SecuRemote NXG R60 (Build 191), og jeg kobler op på en Windows Small Business server 2003 med en Nokia IP40 VPN-1 gateway. Jeg logger på computeren med det brugernavn/domæne jeg bruger på arbejdet. Jeg har ændret hosts og lmhosts så navnet på serveren bliver associeret med den rigtige ip-adresse. Jeg kan connecte, læse mails via exchange, gå på web-serveren og tilmed få adgang til serveren via ”forbindelse til fjernskrivebord”, så jeg kan pille ved serveren. Men af mystiske årsager kan jeg ikke få adgang til filerne på serveren (\\server1) fra denne maskine – jeg har prøvet fra andre laptops hvor det virkede uden problemer. Jeg får fejlmeddelelsen :

”Det lykkedes ikke at logge på:

Det angivne brugernavn er det smamme som brugernavnet, du loggede på med. Dette brugernavn er allerede blevet forsøgt. Der kan ikke findes en domænecontroller, som kan kontrollere brugernavnet.”

Hvis jeg forsøger med en af mine kollegaers brugernavn/password kan jeg godt få lov at logge på serveren.

Der er desuden en mystisk fejlmeddelelse når jeg forsøger at tilføje en ny bruger på systemet og trykker ”gennemse” hvor jeg skal angive domænet:

”Programmet kan ikke åbne den påkrævede dialogboks, fordi der ikke kan findes nogen placeringer. Luk denne meddelelse, og forsøg igen.”

Hvis der er nogen der kan hitte hoved-og-hale i dette så vanker der points!

-JesperSP
Avatar billede jespersp Nybegynder
26. marts 2007 - 23:02 #1
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 23:06 #2
opretter du VPN forbindelsen før eller efter logon ?
Avatar billede jespersp Nybegynder
27. marts 2007 - 08:15 #3
Jeg opretter VPN forbindelsen efter jeg logger på.. Kan man gøre det anderledes? :)
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 08:52 #4
såe r det jo klart du ikke kan blive verificeret op imod domanin controlleren, med windows egen VPN klient (till PPTP og L2TP) kan man i login boksen vælge, log på via opkaldsfobindelse (som er et andet ord for VPN), men om den sw du benytter understøttes ved jeg ikke, men det er ihvertfald meget sikkert at det er det der er fejlen (for når windows ikke kan lokalisere en Domain controller, ved logon, logges den brugeren på via cached login, mener jeg de kalder det, det er lige væk fra hukommelsen hehe)
Avatar billede jespersp Nybegynder
27. marts 2007 - 09:23 #5
Det mystiske er, som jeg skriver at det virker på 3 andre laptops, og at jeg kan logge på filserveren med et andet brugernavn/password, end det jeg har logget på maskinen med. (Dette er sandsynligvis et cached login, da der ikke er forbindelse til serveren ved login.) - I mine øjne peger dette på at der er en eller anden indstilling jeg mangler at lave på laptop'en - eller muligvis en indstilling specifik for denne klient på serveren.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 09:30 #6
har den laptop overhoved været logget på det fysiske netværk endnu ? (eller er det kun hjemmefra du har prøvet indtil nu) ?
Avatar billede jespersp Nybegynder
27. marts 2007 - 09:47 #7
Tja.. jeg har da haft den koblet på på arbejdet, hvor jeg også kunne hente filer på \\server1. Men når det er sagt, så er jeg nu ikke helt sikker på, at jeg har haft den koblet til på det tidspunkt hvor jeg logger på. (DVS det kan være at jeg først har plugget netværksstikket i efter at jeg er logget på)
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 09:52 #8
så ville jeg lige give den et netværkskabel, og derefter starte den op, og logge på, men det bedste er nu hvis den kan se domain controlleren når du vil logge på, da GPOér osv ellers ikke køres.
Avatar billede jespersp Nybegynder
24. oktober 2008 - 21:40 #9
Lukker dette forældede spørgsmål....