Avatar billede nielsgron Nybegynder
26. marts 2007 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af router i samarbejde med stofanet-forbindelse.

Hej Eksperter

Jeg er lidt af en netværks-dummie, men har alligevel bevæget mig ud i et forsøg på at opsætte trådløst netværk herhjemme. Men jeg er løbet ind i lidt problemer:

Jeg har købt en Netgear 54Mbps wireless ADSL2+ modem router DG834G(det er en kombination af ADSL-modem, router, accesss point og switch) som jeg vil koble på min stofanet forbindelse. Jeg har forbundet det sådan her:

Kabelstikket (ikke sikker på navnet - det er ligner et antennestik) fra væg til stofas kabelmodem - herfra ethernetstik til routeren og ethernetstik videre til comp'en. (det hele er altså forbundet med ledningen - det trådløse tager jeg senere).

Problemet er, at i routerens installationsguide vil de have, at man skal forbinde routeren direkte med "væggen" vha. et telefonstik(det der ligner et skrumpet ethernetstik) - men jeg får jo signalet ind via det stik der går til kabelmodemmet og den indgang findes ikke på min router, hvorfor har jeg forbundet det som beskrevet ovenover.

Med denne opstilling kan jeg komme på nettet med mine gamle netværksindstillinger, men hvis jeg kører installationen af routeren, så kan jeg ikke komme på nettet, da routeren åbenbart forventer at få signalet ind gennem telefonstikket og ikke gennem ethernetindgangen. Dioden der skal vise, at den modtager signal lyser ikke.

Så mit spørgsmål er: Er der noget galt med min opstilling - hvordan skal den ændres? Hvis nej, hvad kan det så være jeg gør galt.

NB: Jeg HAR ændret min stofa-konto til "allways on" og tilføjete både routeren og comp'ens MAC-adresser.

På forhånd tak.
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 17:12 #1
den Netgear 54Mbps wireless ADSL2+ modem router DG834G, den kan du ikke bruge til din stofanet forbindelse, boksen forventer at få et signal fra et telefon stik, og du vil du vil give den et ethernet signal, det vil ALDRIG komme til at fungere.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
26. marts 2007 - 19:10 #2
Jamen hvad skal jeg da så bruge?
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 19:18 #3
1. du har stofanet, de tillader ikke man sætter en router op, uden man betaler x antal kroner om måneden (alene det er grund nok til man burde flygte derfra), 2 der er ikke fri traffik.

3, du skal brug een ethernet 2 ethernet router, men selv emd den rette router vil du ikek få lov (før eller siden opdager de det), jeg satte en router op hos min mor, og clone mac adressen netop for de ikke skulle se det var en router, men niksen, efter et par uger var forbindelsen lukket, pga de kunne se routeren.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
26. marts 2007 - 19:21 #4
Meningen med al den her router-snak er at jeg vil have trådløst internet - det må da kunne lade sig gøre selvom jeg har stofa, ik?
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 19:26 #5
jo men det vil koste dig 12.5 kr om måneden (de er sindsyge) http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=22
Avatar billede nielsgron Nybegynder
26. marts 2007 - 19:37 #6
Det var satme utroligt :-/ - jeg siger tak for hjælpen.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
26. marts 2007 - 19:37 #7
...og forbander Telia langt væk!
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 19:50 #8
det var så lidt, men hvis jeg var dig ville jeg undersøge om du ikke kunne få ADSL, f.eks CC tilbyder en 2Mb linie til 199,- med fri trafik, og der kan du tilslutte ligeså mange computere du vil (og du vil også kunne benytte den router du har nu)