Avatar billede kornum Nybegynder
24. marts 2007 - 21:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access rapport -opdel denne i sider på baggrund af tabel værdier?

Hejsa.

Jeg sidder med en rapport i access som kommer fint ud med navn og vejleder, som den skal i alfabetisk rækkefølge. Men nu har jeg fået ideen at hver vejleder skal få hver deres rapport/side. Således hver vejleder kan få en liste over deres navne.. Det kan jeg ikke hel gennemskue hvordan skal lade sig gøre..

Jeg kan godt hvis det bare være 3-4 vejleder som jeg så vil lave en statisk søgning på mht. kriterierne. Men jeg vil gerne lave det sådan at hvis der eks. kommer nye vejleder og de dermed optræder i vejleder tabellen, så kommer der også en liste med navnene på deres.

Jeg ser løsningen som noget ala en for løkker der løber alle vejleder igennem også danner en side til dem hver over deres kunder/navne.

Håber nogle har et godt foreslag til en dynamisk løsning.
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2007 - 21:32 #1
Løsningen er mere simpel end du forestiller dig.

Brug guiden der hedder "guiden Rapport" og vælg at gruppere efter vejleder. Sæt derefter et sideskift i gruppefoden. Det skulle gøre det.
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2007 - 21:33 #2
Hvis du har en eksisterende rapport, kan du blot finde grupperingsikonet på menulinien og vælge at gruppere efter vejleder og igen et sideskift.
Avatar billede kornum Nybegynder
24. marts 2007 - 21:35 #3
Arhh lyder smart jeg prøver sq lige :) super cool!
Avatar billede kornum Nybegynder
24. marts 2007 - 21:40 #4
Arhh jamen det er så smukt mugs! Uden dig gik det sq ikk....

Super, har sq aldrig brugt den grupperingsikon til noget :) - Skide smart med gruppefod!

Endnu en gang tak... og god kamp, hun nu fodbold her kl 22 på tv2...
Avatar billede kornum Nybegynder
24. marts 2007 - 21:40 #5
hun = husk :)
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2007 - 22:22 #6
Tak for point - Bolden springer jeg over, er igang med en god bog :o)