Avatar billede cpetersen Nybegynder
21. marts 2007 - 23:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Cybercity router plus linksys wl router

Jeg har lige fået Cybercity solo adsl med en Zyxel 2602 router. Men jeg har en wireless WRT54GL linksys router i forvejen. Kan man koble linksys routeren bagpå zyxel routeren og bare videresender de IP-adresser som zyxel routeren deler ud via dhcp? eller SKAL det være linksys routerens IP-adresser der bruges?
Avatar billede screem_brille Novice
21. marts 2007 - 23:29 #1
jo det kan du sagtens ;)

Du logger på din linksys router, og deaktivere DHCP, derefter tilslutter du LAN porten fra din Zyxel router til en af Linksysens LAN porte (du skal IKKE benytte WAN stikket på din linksys til noget), på den måde vil du bruge din linksys som accesspoint (og hvis du giver linksyssen IP 10.0.0.60 vil du også kunne tilgå den uden at skulle skifte IP adresse på dit netkort, da den default har IP 192.168.0.1 (mener jeg))
Avatar billede the_email Nybegynder
21. marts 2007 - 23:40 #2
Kan du ikke bare erstatte Zyxelrouteren med Linksysen?
Eller kræver CC at man skal bruge deres..

/TheEmail
Avatar billede screem_brille Novice
21. marts 2007 - 23:54 #3
kan man kun hvis linksyssen også har et ADSL2 modem indbygget, og routeren fra CC er en ADSL2 - ethernet router.
Avatar billede the_email Nybegynder
21. marts 2007 - 23:55 #4
Okay. Så lærte jeg endnu en ting :-)
Avatar billede cpetersen Nybegynder
22. marts 2007 - 05:52 #5
Tak for svaret, det må jeg lige prøve i aften. Vender tilbage om det lykkes.
Avatar billede nva Praktikant
22. marts 2007 - 08:38 #6
Her er lidt hjælp til opsætningen - håber i hvert fald ikke det forvirrer ;) http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 09:02 #7
rent tilslutnings mæssigt må det være en hjælp ;)
Avatar billede cpetersen Nybegynder
22. marts 2007 - 22:19 #8
Nu har jeg gjort det du skrev, men skal jeg give linksys en fast IP-adresse inden jeg gør noget andet? ellers kan jeg vel ikke tilgå den efterfølgende.??!!
Avatar billede cpetersen Nybegynder
22. marts 2007 - 22:20 #9
Hvordan kan jeg se hvilken IP linksys'en har nu? (før havde den 192.168.1.1)
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 22:23 #10
ja den skal du (eller kan du ikke længere tilgå dens web interface), du akn se ip adressen på linksyssen under status mener jeg det er.
Avatar billede cpetersen Nybegynder
22. marts 2007 - 22:44 #11
Ja nu måtte jeg lige resette linksys'en og startet forfra.. men nu ser det ud til at virke som det skal, mange tak. Et sidste spørgsmål: kan man ikke logge på zyxel routeren fra cybercity eller har de låst den for pilfingre? :-)
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 22:55 #12
jo det kan du sagtens, http://10.0.0.1:2033 er default adressen til linksys routeren. (password er din adgangskode du har i dit velkomst brev).
Avatar billede cpetersen Nybegynder
22. marts 2007 - 23:00 #13
Ok, det er super godt.. har du selv cybercity siden du ved alt det her? :o)
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 23:06 #14
ja efter en lang sej kamp (jeg er en af dem der havde samme historie som det der blev vist i basta for en lille måned siden), men sidder nu med en 8Mb linie , ekstra opload hastighed, og det bedste er det er gratis :D (ihvertfald de første 5 måneder) ;)
Avatar billede micpet Nybegynder
23. marts 2007 - 20:00 #15
Hej screem brille.. måske du også ka hjælpe mig ? Har samme problem som trådstarter.
Så langt er jeg kommet:
CC router: DHCP sat til. Fra Router går en ledning til min belkin router. Jeg indstiller den via http://10.0.0.1:2033

Belkin Router: DHCP slået fra. Har givet den IP: 10.0.0.2 (før havde den 192.168.1.1). Den er forbundet til CC router i LAN stik og til min stationære i LAN stik.

Den stationære PC får når jeg tilslutter den ip: 10.0.0.4 og kan fint gå på nettet uden problemer.
Problemet er så den Bærbare computer der forbinder i gennem trådløs til Belkin routeren. Den kan sagtens finde routeren og komme igennem adgangskode kontrollen. Men så stopper den og siger Henter Netværksadresse, længere kommer den ikke. Hvad gør jeg?
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 20:17 #16
jeg vil gerne hjælpe men opret til eget spørgsmål ;)
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 20:18 #17
til = dit
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2007 - 20:23 #18
screem_brille >> Det har micpet gjort for et par dage siden.  :-)
Avatar billede micpet Nybegynder
23. marts 2007 - 20:25 #19
yes sir og her er linket: http://www.eksperten.dk/spm/769225