21. marts 2007 - 14:53 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Afspille 200 MP3'er i tilfældig rækkefølge

Som baggrundsmusik til en "Suppe Steg & Is" fest/sammenkomst skal jeg afspille noget passende baggrundsmusik.
Har selve musikken ~200 udvalgte i *.MP3 format.

Ønsker at de skal afspilles i "tilfældig rækkefølge" til ALLE har været spillet én gang og kun én gang.
Derefter oprettes mere eller mindre automatisk en ny "tilfældig rækkefølge" ...
Mulighed for at let skippe eller gentage et nummer ...
Skal gerne vise på skærmen filnavn og/eller ID-Tag/Metadata om kunstner/nummer ...
Nuværende nummer afspillet samt næste nummer ...

Fidusen kan også bruges i anden forbindelse...

Vha
Winamp (http://www.winamp.com/player/)
eller
Itunes (http://www.apple.com/itunes/download/)
eller
??? ???

Hvad ka' I byde på ?
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2007 - 15:05 #1
Det jeg gør hvis jeg har behov for det er at jeg beder WinAmp (Mener jeg) at den skal lave en ny Sortering som er Shufflet
21. marts 2007 - 15:14 #2
.. Ja - jeg opdagede lige muligheden... Vil lige 'lege' med det...

Men ellers andre(s) bud ???
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2007 - 15:36 #3
Det var da godt hvis du forstod den, det er lige før jeg ikke selv kan når jeg læser den ! :-)
Avatar billede c-holst Novice
21. marts 2007 - 21:18 #4
lyder som en en fed fest

200 sange af 4min =13 timer og disse skal helst igennem flere gange

minderne vælter fram fra ungdommens glade dage i 90'erne

sorry for spam
21. marts 2007 - 21:48 #5
"Overdrivelse fremmer forståelsen" ...

Det er derfor man skal kunne skibbe et nummer ...
25. marts 2007 - 00:08 #6
... det var ikke mange bidrag  >;-(
Avatar billede gree Nybegynder
25. marts 2007 - 00:14 #7
Ja, undskyld jeg kommer med det samme svar som altid, når det gælder lydprogrammer.

www.hitsquad.com har de nok den største samling af lydprogrammer.

http://www.hitsquad.com/smm/

Jeg vil her kikke efter Broadcast, da ingen radiostation vil spille den samme sang to gange efter hinanden :-)

http://www.hitsquad.com/smm/cat/RADIO_PRODUCTION/

De fleste programmer til radio brug har det der kaldes et "rotation modul" her sætter man jo bare alle til "1"
25. marts 2007 - 00:36 #8
Takker .. kigger på det i løbet af ugen ...
01. april 2007 - 20:53 #9
Implicerede parter - læg [svar] ...

I sidste ende brugte jeg Winamp - har (også) en Ramdom funktion + pæn udskrift af playlisten ...
Fik ikke nok tid til at afprøve mulighederne på nævnte http://www.hitsquad.com/smm/ - men har den i mente til næste gang...
Avatar billede leif Seniormester
01. april 2007 - 21:06 #10
Svar
03. april 2007 - 17:50 #11
<gree>: Point ???
Avatar billede gree Nybegynder
03. april 2007 - 21:09 #12
Svar ? ;-)
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2007 - 10:28 #13
Takker for point
Avatar billede birthe88 Nybegynder
20. august 2007 - 19:32 #14
Sikke dog et noobie spørgsmål, Jeg kan sagtens hjælpe dig, men smid lige dokumentation på at samtlige 200 sange er lovlige mp3'er ik?
Avatar billede c-holst Novice
20. august 2007 - 22:39 #15
Birthe88, som vel må være din IQ.
Kunne du ikke ikke finde noget mere spændende at bruge din tid på.

Ser intet i denne tråd som antyder at disse 200 sange er ulovlige!
mange måske især mænd med hang til teknik har mere end 200 lovlige mp3filer.
og intet i denne tråd er i strid med reglerne her på siden!

og så er du ikke en gang ny her på siden
Avatar billede gree Nybegynder
21. august 2007 - 02:35 #16
Tyv tror hver mand stjæler

Vi er nogle her som arbejder prof. på radiostationer eller som DJ.

Hvordan kan du hjælpe Birthe88 ? Må vi se om alle dine MP3 filer er lovlige ???

Hvormange mennesker har 200 mp3 filer som er lovlige ?? 200:10 giver 20 Cd'er.
Tænk før du taler. Jeg er ved at ligge mine LP'er over som MP3, dem jeg ikke kan få som CD. Der er langt over 200.
Avatar billede birthe88 Nybegynder
21. august 2007 - 06:56 #17
Måske der er en grund til at jeg skriver det jeg gør..?
min IQ er der slet ingenting i vejen med.
Så hvad med at førsøge at være lidt mere end en proletar?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2007 - 06:59 #18
"Måske der er en grund til at jeg skriver det jeg gør..?"

Så ville det måske være en god idé at skrive grunden.....
Avatar billede gree Nybegynder
21. august 2007 - 17:58 #19
Kik rundt på de svar dr1_larry har givet til birthe88.
Men der er ingen grund til at starte et slagsmål på gamle spørgsmål.

Det undre mig også det angræb under youtube. Ikke kan stave, hvorfor ikke bruge samme som her ? der blev jo brugt musik i det inslag som skulle betales ryality for :-)

Det er en sag mellem dr1_larry og birthe88, så opret en tråd og slås der
21. december 2008 - 16:03 #20
Hvis nogen skulle komme ind på denne tråd ->

http://mmmunk.dk/mmmjukebox/