Avatar billede mollmannj Nybegynder
20. marts 2007 - 15:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Buffer størrelse på ekstern harddisk

Jeg kigger efter ekstern harddisk til min bærbar og er lidt i tvivl om hvor meget buffer størrelsen betyder.

jeg har kig på to forskellige med hhv.  8 mb. og 16 mb. men aner ikke om det har betydning. Det skal siges at den med 8 mb. er 320 gb. stor og den med 16 mb. er 500 gb. stor.

Håber der er en der kan give et svar.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2007 - 15:28 #1
En større buffer er klart en fordel. Jo større buffer, des mindre skal disken arbejde. Så jeg ville helt klart vælge den med 16 Mb.
Avatar billede mollmannj Nybegynder
20. marts 2007 - 15:33 #2
Men har størrelsen på harddisken nogen betydning? De 320 gb. er jo noget mindre hvilket vel må nedsætte søgetiden noget - eller er det en fejl opfattelse?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2007 - 15:39 #3
Nej, det har ikke noget med søgetiden at gøre...
På diskens specifikation er der sikkert også oplyst gennemsnitlig søgetid i ns
Avatar billede mollmannj Nybegynder
20. marts 2007 - 15:55 #4
Har købt en med 16 mb.

Tak for hjælpen. Du må sende et svar hvis du vil have point.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2007 - 15:57 #5
any time... ;-)