Avatar billede lone_a_p Praktikant
19. marts 2007 - 23:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Gratis reklame for website

Hej eksperter,

Hvordan gør I jeres website kendt?

Jeg har selv oprettet nogle indlæg rundt om i forskellige forums, og det har også givet en del. Men jeg ved, at der er mange flere potentielle brugere af mit site (= vægttab).

Jeg tjener ikke penge på mit site (andet end google adsense).

Og jeg har ikke økonomien til at betale for reklame.

Så jeg vil supergerne have nogle gode forslag :)

Jeg har overvejet at hænge sedler op i forskellige butikker som netto og føtex osv. - måske vil brugerne hjælpe med det. Men jeg ved ikke, om man må føre reklame på de gratis opslagstavler? Det er mit eget forslag til et nyt tiltag :) Men hvis du har andre, så hører jeg gerne.

Har i øvrigt prøvet bannerbytte med både banner.dk og elitebanner.dk, men det giver stort set ingenting.

Mvh Lone
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2007 - 00:22 #1
Du kunne jo have smidt et link her c",)
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2007 - 00:35 #2
eksempel med banner.dk  der er det vigtigt at du logger ind på banner.dk og klikker på "bannere" så du kan se de bannere du har uploadet, og så klikke på målgruppe, så så indstille hvilken type side du vil vises på, ellers bliver dine bannere hurtigt "brændt af" på en eller anden side med stor trafik, men som måske overvejene ikke har brug for vægttap, målret dine bannere, du kan også se derinde hvilken side er din banner sidst vist på ? er det en side det tit viser din banner ? ligger din banner godt på denne side ? hvis ikke så prøv med en anden banner størelse, så du måske kommer på nogle mere relevante sider.
jeg ved godt klik prosenten er sølle 0.2 %  men arbejder du lidt med det så kan du godt nå over 2% klik per viste bannere.
men det er svært hvis man ikke har megen trafik, så optjæner man jo ingen point til at vise bannere for.

holder du øje med om søgemaskinerne finder dig
http://www.google.com/intl/da/add_url.html
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2007 - 00:40 #3
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2007 - 00:43 #4
nå, det var ikke forsiden, men den er her
http://www.tekstreklame.dk/index.php
Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2007 - 00:57 #5
Jeg benyttede det med målgrupperne på banner.dk - men jeg synes det gav for lidt. Jeg optjente en masse point, men det gav en for lav klikprocent på mine bannere (måske var de ikke gode nok, men jeg synes heller ikke, at dette får ret meget ros fra webudviklere generelt)

Søgemaskinerne finder mig :) (det er forbedret i år, og det er her nye brugere finder mig)

tekstreklame: er det ikke det samme som bannerbytte?

Tak for dine svar, jeg synes blot, at jeg har prøvet disse.

Mvh Lone

www.madital.dk :)
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2007 - 01:25 #6
jo, men tekst linkne fylder meget lidt på din side  c",)

Du kan også selv lave en side om et helt andet emne, et emne som er oppe i tiden og som du ved at mange folk vil søge efter på google, og på denne side indsættet du så en reklame for siden hvor du gerne vil have folk ind.
om siden har et godt/dårligt indhold er ´lige gyldigt, bare reklamen for din side ligger på bedste plads på siden,
du kan jo anskaffe et andet domain navn til formålet,

som du fylder med en masse sider som indeholder ord du ved folk vil søge på på google.
disse sider kan du så også "plastre til" med reklamer, så du optjæner point til at få vist reklamer for din side, og det uden at du behøver at have reklamer på din vægttab side, nogen opkøber ligefrem domain navne fra lukkede sider, bare for at bruge dem på samme måde, med en reklame for dem selv øverst, og så nogle andre reklamer til at tjæne point til reklamer for deres side, så de er fri for at have reklamer på deres "ejen" side

men har man ikke lige mulighed for at købe en nedlagt side, så kan man altså prøve om man kan lave nogen sider selv som man kan logge folk ind på, jo flere man laver, jo mere trafik kan man logge ind, kan du følge mig ?
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2007 - 01:50 #7
selv har jeg eksempelvis lavet en side med små "online spil"  bare en 20 - 30
Titlen på sinen er "online game" og det er jo et internationalt" ord, derfor kommer den med på en google søgning i andre lande også, dette logger langt flere ind på siden som har engelsk tekst, spillene åbner alle i et nyt vindue, alle vinduer har reklame bannere, der er ikke meget ved spilene, så folk lukker hurtigt et spil igen, så skal de lige prøve et andet for at se om det er lige så dårligt  c",)  men de får fremvist en masse bannere på den måde, og så tjæner jeg point, som jeg kan bruge til reklamer for den side jeg vil have folk ind på.

ens ejen reklame banner behøer ikke at være med det relevante emne, nogen gange kan en tosset banner hvor der er et billede af en bjørn, og så teksten "er det en bjørn" og så billeder at to små knapper hvor der står "nej" og "ja"
eller hvad du nu har fantasi til at finde på, hvad kan logge folk til at klikke ?
selv om det giver gæster der ikke interasere sig for emnet, så må man sige at jo mere trafik, jo flere kommer der også som intrasere sig og bliver der
Avatar billede skovge Novice
20. marts 2007 - 07:39 #8
Du må gerne hænge sedler op på supermarkedernes opslagstavler - men de tømmer som regel tavlerne en gang om ugen, så man skal være rimelig ihærdig med genophængning hvis det skal give noget - endvidere er der en læresætning du lige så godt kan skrive dig bag øret: "Offline reklame giver IKKE online success" - selvfølgelig en sandhed med visse modifikationer, men generelt set er det ikke indsatsen værd at bruge energi på offline marketing hvis målet er mere online aktivitet - folk glemmer alt om dit site inden de når hjem til computeren.

Koncentrer dig hellere om forbedrede søgeresultater og evt. bannere som I allerede har diskuteret her - husk at det giver langt mere værdi hvis I er 3 der linker til hinanden (dvs. A linker til B, B linker til C og C linker til A) end hvis du blot bytter et link med en anden (sådanne link bliver nedprioriteret af google).

Sørg derudover for, at dine ankertekster (den tekst der indeholder det link folk clicker på) er sigende/relevante for dit site - "Click her" er ikke godt - "Slank uden sult" ville sikkert være udemærket.
Avatar billede boxer Nybegynder
20. marts 2007 - 09:19 #9
Hej Lone

Det er søgemaskinerne du skal satse på. Find ud af hvilke søgeord der bruges til at finde den type hjemmeside du har.
Når det er gjort skal du optimere dine sider efter disse ord.
Søgeordene skal gå igen mange gange, gerne både med <b>fed</b> skrift og som <h1>overskrifter</h1>
Brug evt. dette gratis værktøj til at se densiteten på dine keywords:
http://www.ranks.nl/cgi-bin/ranksnl/spider/spider.cgi

Brug Google til at søge efter SEO (søgemaskineoptimering). Sæt dig ind i det og brug det. Der findes også et par udmærkede artikler her på Eksperten om emnet.

Jeg kan se du er tilmeldt Chart.dk - det er godt.
Tilmeld dig også hos DMOZ. Det tager lang tid at blive optaget, men det giver godt i det lange løb. Sørg blot for at bruge lidt tid på at tilmelde dig i den korrekte kategori samt med en god beskrivelse:
http://dmoz.org/World/Dansk/

En Google søgning på "tilføj link" giver også en masse muligheder for at få tilføjet et link:
http://www.google.dk/search?num=50&hl=da&q=tilf%C3%B8j+link&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Det er en langsommelig process, men den eneste vej frem.

Vedr. reklamer, mener jeg at Adsense er det eneste rigtige at starte med. Det giver ikke meget, men det fortæller at det er muligt at annoncere på dit site.
Når det er blevet mere kendt og får flere hits, er det meget nemmere at sælge annoncer direkte. Det er der lidt flere penge i.

Held & Lykke med det :o)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2007 - 15:32 #10
skovge> Offline reklame giver ikke online succes - den har jeg ikke hørt før, men det er da til at huske ... men man kunne jo godt gøre et forsøg, nu når det ikke koster noget ;)
Vidste ikke det med A, B og C - vil tænke over hvem det kunne være.
Ankerteksterne - der var en ting, jeg vidste :)

boxer> jeg har kigget på SEO - og det er allerede blevet bedre ... men ikke godt nok ;)
Ranks.nl ser rigtig god ud! TAK! Den vil jeg komme til at bruge en del tror jeg. Den er i al fald blevet gemt :)
Tilmeldte mig til DMOZ for nogle uger siden ... kan se, at jeg ikke er kommet på endnu, men det kommer forhåbentligt.
Og tilføj link kender jeg også ret godt :)
AdSense har jeg jo - men hvad er det du skriver om at sælge direkte annoncer? Hvad går det ud på? Mener du igennem adsense, eller at man skulle henvende sig til nogle virksomheder?
Avatar billede boxer Nybegynder
20. marts 2007 - 16:06 #11
Vedr. DMOZ tog det mig 3-4 måneder før jeg kom på.

Vedr. direkte annoncesalg, er det dig der sælger annoncerne - direkte :o)
Så ja, du henvender dig til virksomhederne og dokumenterer besøgstallet med f.eks. chart statistikken.

Vedr. din Adsense placering. Forsøg så vidt muligt at implementere dem i dit design.
Clickraten bliver noget højere.
Placer evt. nogle af de mindre inde i selve teksten.
Kører man med en opløsning på 800 x 600 ser man slet ikke Adsense reklamen ude til højre.
Du kan se hvordan jeg har gjort det her:
http://www.stokerpiller.dk/
Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2007 - 16:17 #12
800x600 - jo, man ser det, når man logger ind.

Direkte annoncesalg: den tid den glæde ;)

AdSense implementering - hm, det må jeg se på, men jeg synes nu, at det giver ok indtil nu (har kun brugt det siden medio januar)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2007 - 17:24 #13
Hvor stort et besøgstal skal man egentlig op på før man kan få virksomheder til at reklamere? - sådan ca.

Unikke / tilbagevendende / sidevisninger ? (jeg har en temmelig detaljeret statistik på google, så jeg kan nemt dokumentere)
Avatar billede gurly Praktikant
21. marts 2007 - 01:21 #14
angående det med banner byt imellem A, B og C
så kan i jo lave jeres ejen "banner rotation" så det ikke er den samme banner der bliver vist hver gang, det kan du læse om her
http://www.html.dk/scripts/javascript/00018/
Avatar billede lone_a_p Praktikant
21. marts 2007 - 16:11 #15
Jeg forstod det ikke som om A, B, C var bannerbytte - men derimod bytte med link?

Og pointen var vel netop, at der ikke skulle linkes begge veje?
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2007 - 08:08 #16
ja ok man kan jo lave det med link som du siger

men man kan jo også lave det med bannere
og hvis så i er eksempelvis 10 stykker der er med i ordingen
så er det jo ikke sikkert i har lyst til at have 10 bannere på siden
så kan man bruge det banner rotations script, så man kun har en banner på siden
som skifter med at vise en banner fra en af de 10 der er med
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. juli 2007 - 23:27 #17
vil deltagerne lægge et svar, så jeg kan lukke?

... tak for jeres kommentarer :)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
26. september 2007 - 22:34 #18
Lukker selv så :)
Avatar billede kenkioled Nybegynder
20. august 2010 - 09:54 #19
Reklame er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Simonhj123 Nybegynder
12. juli 2011 - 09:57 #20
Reklame er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede elmoe Juniormester
20. september 2012 - 11:17 #21
Her kan du få gratis reklame for din hjemmeside:
http://www.gratisundervisning.dk/gratis-reklameplads