Avatar billede newman Nybegynder
19. marts 2007 - 14:10 Der er 5 kommentarer

Ekstern harddisk formaterer ikke

Hej..
Jeg har en fiks lille 2.5" harddisk, som desværre ikke vil formateres. Er der nogen af jer derude der kan komme med et oplysende svar på hvorfor? Der er masser af plads tilgængeligt på den og jeg bruger win xp pro. Den eneste måde jeg har prøvet at formatere på er ved at højreklikke på drevet og trykke formater - jeg kender ikke andre muligheder. Er der andre?
Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede tiger_dk Mester
19. marts 2007 - 14:20 #1
hvad filformat har disken ? Er det FAT32 eller NTFS ?
Avatar billede smackers Nybegynder
19. marts 2007 - 14:32 #2
Får du en fejlmeddelelse når du prøver?
Avatar billede newman Nybegynder
19. marts 2007 - 14:58 #3
Disken er NTFS. Jeg kan ikke lave den om til FAT32.
Hey! Problem solved. Nu formaterer den... Jeg gjorde ikke noget. Meget mystisk. Men nu er der tilgengæld en anden lille ting - når jeg vil åbne disken fra Denne Computer spørger den hvilket program jeg vil åbne filen med. Som om den ikke genkender drevet som et drev. Jeg kan godt komme ind i drevet ved at gå gennem stifinder, men hvorfor virker det ikke gennem Denne Computer?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2007 - 15:02 #4
Start -> Højreklik "Denne Computer" -> Administrer -> Diskhåndtering --- Du kan kun oprette FAT32 hvis partitionen er under 32 Gb
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 08:29 #5
Godt nytår