Avatar billede don-c Nybegynder
18. marts 2007 - 19:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Windows Media Center til XP?

Hej.

Jeg ville bare gerne høre om det er muligt at få Windows Media Center til windwos XP? da jeg har XP, og gerne vil have den koblet til min xbox360. Jeg kan godt gøre dette gennem Media Player, men det er ikke så godt. Ville derfor meget gerne have Media Center, men hvor kan jeg få fat i det? Er det er styresystem jeg skal have, eller kan jeg godt få det til at køre på xp?

tak for hjælpen.. :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. marts 2007 - 20:06 #1
Media center er en særlig version af Windows XP. Den sælges kun med nye computere (det der kaldes OEM) eller i nogle tilfælde sammen med et stykke hardware (for at omgå reglen med at det skal sælges med en computer). Der er ikke mulighed for at opgradere fra alm XP til media center, så du skal købe en fuld version af denne version af Windows.
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 20:07 #2
MCE er en overbygning til XP, men du kan ikke installere det på en dansk XP, da MCE er lavet kun til den engelske version (og der installeres så MUI pakken til det land man har købt den til, og får det derved på ens hjemme sprog)
Avatar billede don-c Nybegynder
18. marts 2007 - 20:53 #3
okay.. Men kan man bruge media center edition af XP til spil og andre programmer også eller? :)
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 21:02 #4
ja det man man sagtens.
Avatar billede don-c Nybegynder
18. marts 2007 - 21:09 #5
men er der en anden måde jeg kan få min xobx koblet til min compuet? ved i det? :)
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2007 - 17:40 #6
der findes en gratis version af et media center til xp her
http://www.team-mediaportal.com/
det fungerer lige så godt og ligner meget windows eget.
Avatar billede don-c Nybegynder
19. marts 2007 - 17:45 #7
tak for det :D