Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. marts 2007 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

brevfletning og forsvundet forespørgsel i word

Hej jeg skal lave en brevfletning i word med data fra en forespørgsel i min database.
Forespørgslen består af en selvopsat sql-sætning, som desuden gør brug af et parfunktioner fra et oprettet modul.
Når forspørgslen køres i Access, så vises det helt rigtige dataudtræk, men når jeg vil tilgå forespørgslen via brevfletning i word, så er forespørgslen pludselig væk og ikke til at se på listen over tabeller og forespørgsler.

Spørgsmålet er hvorfor nu det? Og hvor retter jeg det til i enten databasen eller word?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. marts 2007 - 20:32 #1
Hmm prøvede mig lidt frem og det ser ud til at modulet, forespørgsler og brevfletning ikke virker sammen - kan det være rigtigt?

Bruger Access 2003
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
19. marts 2007 - 11:14 #2
Jeg har været ude for det samme. Man kan kun bruge helt rene forespørgsler som kilde til brevfletning; ikke forespørgsler med kald til egne funktioner eller referencer til forms osv.

Hvordan kalder du fletningen? Kaldes den via Access, så kan du benytte dig af en mellemtabel eller en kommasepareret fil. Hvis du kun kalder fra Word, så har jeg ikke lige nogen forslag på stående fod.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. marts 2007 - 17:09 #3
Jeg kalder fra word, men har siden valgt at lave en mellemtabel til data - og det virker nu.

Mit næste problem er at jeg har lavet et link til min wordfil(med brevfletningen), men vil gerne have at den bare viser udskriftet, men den viser i stedet hovedfilen(layoutfilen) - måske du kunne hjælpe med den del i stedet?

Synes at have forstået at man kan optage en makro som kan køre automatisk - har fundet optagfunktionen, men er gået i stå derfra.
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
19. marts 2007 - 18:53 #4
Du mener den viser skabelonen? Fra Access kender du jo ikke navnet på det færdigflettede og gemte dokument. Hvis du vil gemme det flettede dokument, og det er det eneste der rigtig giver mening, synes jeg, så skal du lave fletninge fra Access også.

At optage en makro kan være en stor hjælp i den retning. Prøv at slå makro-optagefunktionen til og gennemfør en fletning. Så kan du gå ind i dine makroer bagefter og se den kode der er blevet genereret og den kan du bruge i Access. Du skal sørge for at have Words objektmodel med i dine referencer (find menupunktet referencer når du er i din VBA-kode) og så har du adgang til Words fulde objekthieraki og kan gennemføre fletningen, gemme det færdigflettede dokument og gemme en reference i din tabel.

Hvis du har brug for et eksempel på en gennemført fletning, så sig til; jeg kan hurtigt lige finde noget i et af mine projekter. Dog først i morgen.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. marts 2007 - 18:07 #5
Jep et eksempel vil være en stor hjælp. alexander(snabelting)bogstav.dk
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
23. marts 2007 - 12:24 #6
Jeg er bange for jeg var lidt for hurtigt ude - jeg har åbenbart ikke lige noget liggende her. Jeg prøver at se om jeg kan støve noget op, men prøv at google efter det. Det burde ikke være svært at finde eksempler.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. marts 2007 - 23:44 #7
Har fået sat noget op, dog ikke så meget pga af din hjælp, da jeg allerede i forvejen kendte til at der var en optagefunktion til makroer, som jeg kunne bruge til fletning. Din kommentar fortalte mig ikke hvordan den kunne bruges, hvilket var hvad jeg havde brug for.
Til gengæld støttede dine kommentarer mig i at den vej jeg gik var rigtig, hvilket helt sikkert var en god støtte på vejen til målet - så kom med et svar, så lukker vi spørgsmålet :-D
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
24. marts 2007 - 10:02 #8
Jeg håber da jeg har hjulpet dig lidt. Kan se du har oprettet et nyt spørgsmål og det tager jeg lige et kig på ved lejlighed. Har i hvert fald lige et par kommentarer til det.