Avatar billede cschmalz Nybegynder
17. marts 2007 - 20:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sorter efter gennemsnit

Hej! :D
Jeg har lavet et rating script hvor den bl.a. tilføjer total antal stemmer, og totale "rate".

Jeg vil så have en Top 5 over de højest ratede og det gør jeg således:

("SELECT * FROM hotornot ORDER BY stemmer,rate DESC LIMIT 5");

Altså den skal dividere rate med stemmer for at finde det gennemsnitlige rate.
Det fungere fint ligebortset fra at rækkefølgen bliver sådan her:

Når den skal være:

Håber i kan hjælpe!
Mvh CschmalZ
http://cschmalz.dk
Avatar billede mstorgaard Praktikant
17. marts 2007 - 21:14 #1
Prøv at skriv ("SELECT * FROM hotornot ORDER BY stemmer DESC, rate DESC LIMIT 5"); i stedet for.
Avatar billede mcardle Nybegynder
18. marts 2007 - 00:02 #2
mysql_query("SELECT stemmer/rate as score FROM hotornot ORDER BY score DESC LIMIT 5");

Jeg ved ikke om det virker, ellers prøver vi bare igen... Det er ikke testet.
Avatar billede mcardle Nybegynder
18. marts 2007 - 00:03 #3
echo $array["score"];
Avatar billede cschmalz Nybegynder
18. marts 2007 - 10:17 #4
-> mstorgaard:
Det virkede! Tak for hjælpen :)
Skriver du et svar så du kan få point?

-> mccardle:
Prøvede dit, men det virkede ikke...
Men tak fordi din hjælp alligevel :)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
18. marts 2007 - 12:06 #5
Så ldit da (:
Avatar billede mcardle Nybegynder
18. marts 2007 - 12:19 #6
np
Avatar billede cschmalz Nybegynder
18. marts 2007 - 16:25 #7
--> mstorgaard:
Det virkede... men nu ordner den sig åbenbart efter hvilken en der er oprettet først...
For da jeg så stemte (4) på den med 0 blev stillingen:

Kan du hjælpe igen??
På forhånd - tak!
Avatar billede cschmalz Nybegynder
18. marts 2007 - 17:06 #8
Det nye spørgsmål ligger her:
http://www.eksperten.dk/spm/768673
Avatar billede snowball Novice
18. marts 2007 - 17:25 #9
cschmalz: Husk venligst at det ikke er tilladt at skrive sin hjemmeside som en del sin signatur :)

http://www.eksperten.dk/regler.phtml punkt 2.1.6

Snowball / CoAdmin