Avatar billede pureshit Nybegynder
17. marts 2007 - 16:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Søger en idé til en børne workshop

Hej med jer!

Jeg står og skal lave et arrangement i et byggemarked, hvor min ide kort foralt går ud på at få børn til at få en interesse for at arbejde med værktøj og lignende, så de i en tidlig alder kan blive præget til at blive en lille gør-det-selv mand :)

Jeg får opstillet to børne bord/bænke sæt, men har virkelig svært ved at få den rigtige ide til hvad de kan lave. Det skal ikke være alt for indviklet, hvilket min første idé nok var (Lave et fuglehus...)  Jeg vil gerne de kan komme ind og sidde og lave noget sjovt og konstruktivt, som ikke nødvendigvis tager alt for lang tid. Hvad siger alle i fædre herinde? Hvordan kan jeg præge jeres børn på en sjov og hyggelig måde til at få en interesse for faget?
Jeg har tænkt på at de måske skulle lave en drage, hvor jeg på forhånd lave pinde osv dertil, men ved alligvel ikke om det er for indviklet... Hvad siger i?
Ved ikke om det er nok, hvis jeg bare opstiller nogle lægter, som de kan få lov at save i, banke søm i og skrue skruer i..? Er det værd at køre efter for forældrene?
Har tænkt på at lave en konkurrence, der omhandler hvem der eksempelvis hurtigst kan slå fire søm i på kortest tid? Er det noget ved?

Nu tror jeg jeg har givet en idé om hvad jeg søger, og håber nu på nogle hammer gode forslag, som jeg kan tage til mig!
Lad fantasien flyde!

Mvh Simon
Avatar billede kox Nybegynder
17. marts 2007 - 16:40 #1
Undervejs mens jeg læste tænkte jeg "drage", altså inden jeg kom så vidt med læsningen, så det synes jeg selvfølgelig er en god ide. Alt efter hvor gamle børnene er tror jeg ikke det er et problem. Enhver gør det selv-nørd kan jo male, så du kunne også lade dem custom-painte dragerne. Hvis der er frisk luft kan du lave nogle skabeloner på forhånd og spraye maling på, ellers kan det jo håndmales.
Til de mindre kunne du jo forberede så de kunne lave en træk-hund, du ved sådan en fætter med hjul på og snor i. Det er ret simpelt for dem at smække sammen, tror jeg da.
Avatar billede ravnemor Juniormester
18. marts 2007 - 03:21 #2
Jeg har ikke så mange ideer til hvilket produkt der kan komme ud af det, men afhængig af alderen på ungerne, kan man jo lave noget hvor man skal bore huller, lime sammen, male noget, skrue nogle hængsler i, slibe med sandpapir, bejse, høvle, hamre osv. Det er da ting som er afvekslende og lidt for enhver smag afhængig af alderen.

Man kunne måske lave flere grupper hvor ungerne selv kan placere sig, så alle dem som har lyst til at save sætter sig et sted og når de så har savet pinden, giver de den videre til dem som helst vil slibe med sandpapir, som giver den videre til dem som helst vil male pinden. Pinden skal måske så have boret et hul i enden og gives derefter videre til dem som helst vil skrue/lime den sammen med andre pinde.

Du kan måske arrangere noget mosaik med stumper af fliser og lim eller cement (eller hvad man nu sætter fliser op med. Der kan være noget med fugemasse eller polyfilla. Det er jo lidt som modelervoks.
Avatar billede pureshit Nybegynder
19. marts 2007 - 13:56 #3
Okay tak for kommentarerne, men hvis i som forældre ville se noget af dette i annoncen, hvad ville så få jer til at pakke jeres ting og tage ungen med til arrangementet? Ville det være pga. en evt. konkurrence, pga. konceptet da det ikke er set så tit før eller pga. det at barnet kan prøve værktøjet, få lov at save lidt osv. Er det nok at der bare er mulighed for at prøve at save, hamre og lign - jeg mener - det kan man jo sådan set også derhjemme..?
Avatar billede kox Nybegynder
19. marts 2007 - 14:39 #4
Set fra biksens side skulle det jo helst resultere i noget omsætning, så synes det skal kombineres med nogle rigtigt gode sæsonrelaterede tilbud (Hvis biksen er beliggende i Københavnsområdet giver jeg gerne en liste over særdeles relevante emner for en superpris ;o) Desværre er der nok ikke meget hamren søm i min datter som er 7 måneder...)

Pasning af ungerne mens mor og far køber ny havemøbler f.eks. (husk at få deres nummer så du kan fange forældrene igen når lille Peter smadrer lægtehammeren ned over sine små buttede fingre)

Gode tilbud i biksen iøvrigt.

Gratis kaffe/te og kage/ rundstykker osv.

Gættekonkurrence med fede præmier både for mor far og Peter
Hvis du går videre med drageideen, og der ellers er vind på dagen kan du jo sætte en masse farvestrålende drager af forskellige typer, f.eks. kassedrage korsdrager osv. som blikfang.
Altså lave hele dagen til en lille happening
Avatar billede pureshit Nybegynder
20. april 2007 - 18:22 #5
Okay, tak for jeres svar. Kox lægger du et svar, så kan i dele pointene :)
Avatar billede kox Nybegynder
27. april 2007 - 07:01 #6
Blev det til noget og hvordan gik det?
Avatar billede pureshit Nybegynder
27. april 2007 - 18:12 #7
Det var faktisk min fagprøve som jeg skulle bruge inspiration til. Desværre gik det ikke helt så godt som forventet, men man kan jo ikke vinde hver gang. Bare jeg kan forsvare det til fremlæggelsen, hvilket jeg mener jeg kan. Jeg valgte blot at lave en workshop med mulighed for at bore, skrue, save og hamre.
Avatar billede alilarsen Nybegynder
12. april 2012 - 09:39 #8
Jeg håber, at hans projekt var at skubbe gennem god idé ved den måde :)