Avatar billede warpsnet Nybegynder
29. maj 2001 - 12:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Probl. nedlukning

Okay jeg er løbet i lidt af et irriterende problem,
når jeg vælger \"Start-->Luk computeren-->Luk Computeren\" går den bare tilbage til windows som om intet var sket og forsøger ikke at lukke ned overhovedet...
Før havde jeg problemer med at den kom med dialogbokse med at den ventede på at fx explorer.exe og fax.exe skulle lukke ned, og så skulle jeg sidder og trykke \"afslut nu\" ca. 4 gange...
Nogen der har en løsning på disse problemer???

Jeg kører med følgenden:
Win2000 pro s.1 -dansk
IE 6
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. maj 2001 - 12:21 #1
Har selv kæmpet med den og kun ren windows/image af den har hjulpet.
Det var engelsk version dette, men har ingen løsning. :(

Men godt at vide hvis andre har
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 12:29 #2
Har du install. sp1 dansk?
Jeg har haft problemet en gang i mellem, hvis du ellers har lukket alle igangværende programmer, kan du roligt slukke med den stor afbryder.
Og så den klassiske - Reinstaller win2k med en reparation.
Men prøv først med en Service Pack 1 den fylder 85 Mb!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 12:30 #3
Undskyld, jeg overså at du havde inst. SP1!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 12:31 #4
annikadk> du kan godt hente en sp2 under Start/Windows update!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 12:35 #5
warpsnet> Hvis du beslutter dig for en rep., skal du vide at sp1 ikke fjernes, den er intakt bagefter.
En rep. kan foregå med enten en diskette eller ved at stille opstart til at foregå via din win2k CD. Jeg plejer at springe rep. med diskette over og vente til den kommer med spørgsmålet om du vil installere win2k som ny install. eller om du vil repearere, du skal vælge rep. den vil ikke forandre dit skrivebord og alle de andre indstillinger, højest lave dit vindue om til laveste opløsning.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
29. maj 2001 - 12:36 #6
Ja s.2, men den fylder alt for meget i forhold til min internet opkobling og der er ikke noget i beskrivelsen af den der siger det skulle hjælpe :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 12:48 #7
warpsnet> Jeg er klar over at du har en dansk win2k, du må ikke bruge en engelsk udgave, det var ment som et råd til anninkadk ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. maj 2001 - 13:32 #8
Nu har du jo DK .. men hvis der var en DK SP2, så kunne man jo installere med en Express installation ... så spare du en del download!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 13:45 #9
goulduck> Hvad er en Express installation, er det noget Ghost-noget du mener?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. maj 2001 - 15:53 #10
Nej, en express installation af SP2 (eller SP1 for den sags skyld) .. så downloader du et lille installations program, som så finde ud af hvad du mangler og så downloader dette .. på denne måde kan du slippe af med kun at skulle downloade 15-20 MB data ... man behøver alså ikke at skulle downloade hele den store 105 MB fil.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 16:08 #11
Ok, så er jeg med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 16:18 #12
goulduck> Man kan også ha\' sp liggende på en CD, den er der nok af i de forskellige datablade, i hvert fald i AOD!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2001 - 16:21 #13
Du kunne jo også gå ind i joblisten, processor og finde de 2 programmer der låser sig, prøv at stoppe en ad gangen og luk ned, på den måde kan du måske finde ud af, hvilket der laver troubles og evt. geninstall. programmet!
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. maj 2001 - 22:42 #14
har selv SP2 *ss*
Men selv fandt jeg ingen løsning, så læser bare med for nysgerrighedens skyld...

Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2001 - 00:24 #15
annikadk> Ja, en gang i mellem dukker der sgu nogle små guldkorn op ;o)
Avatar billede mike23 Nybegynder
30. maj 2001 - 14:43 #16
jeg er også nysgerrig.. Jeg installerede først sp 2 og derefter sp 1 og det ser ud til at køre nogenlunde. Hvad for en processor er tilrådeligt som minimum at køre under win 2000? Fordi da jeg kørte SETI Screensaver kørte min processor-usage op i 100%..Og jeg har på fornemmelsen at mine spil lukker ned p.g.a samme fejl (får fejlmeddelsen \"filnavn\" has generated errors and is closed by windows, youll have to restart the program, an error log has been created)
Avatar billede warpsnet Nybegynder
02. juni 2001 - 18:49 #17
Glemte jer næstem...Jeg har fået det til at køre igen, jeg valgte, ved ikke om det er løsningen, joblisten (De magiske CTRL+ALT+DEL) og valgte fanen processer. Her afsluttede jeg nogen af de nederste programmer, jeg kan ikke huske hvilke desværre, og bagefter har det virket \"perfekt\" -jeg har dog stadig det med at jeg ofte må trykke \"afslut nu\" et par gange.
- Er det en generel løsning??