Avatar billede net-meister Nybegynder
15. marts 2007 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Serial til LAN

Jeg er ved at sætte en vejr station op der kun har serial I/O.
Den skal kobles til vores LAN, så måle resultaterne kan smides ud på ekstranettet.

Jeg bruger en Nport 5110 til formålet.

Jeg har sat serialen fra Vejrstationen til Nport og så et RJ45 videre fra Nport til en switch.  Jeg har på denne computer så mappet en "fake" com port, som REAL COM, men jeg kan ikke få forbindelse til vejrstationen.

Kan nogen forklare lidt hvad der skal gøres? Har brugt alt for lang tid på det her, så er ved at være desperat =)
Avatar billede net-meister Nybegynder
15. marts 2007 - 15:25 #1
slet ingen der ved noget om dette?
Avatar billede wmtoole Nybegynder
04. juli 2007 - 15:14 #2
Man kan ikke dele en COM port på et Microsoft eller Linux netværk. Det kan man kun ved at installere en gammel OS/2 LAN server (den kan sgu).
Jeg ville i stedet prøve at løse problemet ved at hente dine vejrstation data ned i en database på et delt drev (share) på din pc og på den måde distribuere dem på nettet.
Avatar billede net-meister Nybegynder
31. august 2007 - 11:04 #3
Jeg ku nemt med Linux. Så no points