Avatar billede kenw Nybegynder
13. marts 2007 - 19:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

xvidcore.dll not found!

Hey eksperter!

Jeg har et problem med mine video-optagelser som jeg har liggende på computeren. Har ikke haft noget problem med at afspile dem tidligere, men nu kan det bare ikke lade sig gøre mere!

Hver gang jeg bare markerer en video-fil dukker skiltet med "xvidcore.dll not found" op en eller flere gange og jeg kan kun klikke OK.

Har kørt lidt rundt med nogle codes osv., men hvad skal gøre for at det bliver godt igen? :o)

Mvh. Ken
Avatar billede prof2 Nybegynder
13. marts 2007 - 20:11 #1
Har du installeret xvid codec'et? De eneste codec's jeg bruger er ffdshow og xvid. Har endnu ikke mødt en fil jeg ikke kunne afspille.
Avatar billede kenw Nybegynder
13. marts 2007 - 20:19 #2
Dunno, hvor kan jeg finde det henne?
Avatar billede kenw Nybegynder
13. marts 2007 - 20:20 #3
Kan det også være løsningen på et af mine tidligere spørgsmål?

http://www.eksperten.dk/spm/758199
Avatar billede kenw Nybegynder
13. marts 2007 - 20:30 #4
Jeg har DivX Codec, og så K-Lite Codec Pack 2.84 Full...?
Avatar billede prof2 Nybegynder
13. marts 2007 - 20:34 #5
Slet både divx og den codec pack og hent ffdshow:

http://sourceforge.net/projects/ffdshow

Der findes flere udgaver, men du kan prøve om den seneste stable release er fin nok.
ffdshow kan spille langt de fleste filer, deriblandt også DivX. Det burde også kunne afspille Xvid, men jeg finder tit, at dette ikke er tilfældet.
Hvis du ikke kan spille Xvid efter du kun har ffdshow inde, må du hente et xvid codec og installere det.

Det er mit bud.
Avatar billede kenw Nybegynder
13. marts 2007 - 21:00 #6
Hvorfor skal jeg slette divx og k-lite codec?
Avatar billede prof2 Nybegynder
13. marts 2007 - 21:05 #7
Fordi du ikke har brug for dem.. ffdshow er gratis og kan decode alt hvad dit codec pack kan. Hvis ikke, har du meget specielle behov.
Avatar billede kenw Nybegynder
13. marts 2007 - 21:13 #8
Er det der ffdshow lavet til Vista? Jeg har Business... Og jeg synes ikke rigtigt de der mirrors virker på det link du har sendt?
Avatar billede kenw Nybegynder
13. marts 2007 - 21:30 #9
Never mind... Nu virker det hele! Har godt nok ikke afinstalleret de to andre codecs, men det gør jeg lige alligevel... Thanks for the help champ!

Smid lige et svar så får du pointsene... ;o)
Avatar billede prof2 Nybegynder
13. marts 2007 - 21:32 #10
Jeg har Vista Business og køre fint med ffdshow. Prøv denne try-out stable alpha release:

http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge/ffdshow-tryout/ffdshow_beta1_20061211_clsid.exe
Avatar billede prof2 Nybegynder
13. marts 2007 - 21:33 #11
svar