Avatar billede MrJ Praktikant
13. marts 2007 - 18:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at installere Service Pack 2

Hej guys

Jeg arbejder på en fritidsklub, hvor vi har 10 computere.
Vi har fået 3 nye computere for 1 års tid siden.

Vi har siden vi købte dem, haft problemer med at hver gang vi installerer Service Pack 2, så kan de ikke starte op. Når man starter computerne op, kommer de aldrig videre end til "Windows starter" skærmen.
De prøver at bilde mig ind, at de loader windows, for den dér animation kører, men den starter ikke op (jeg har prøvet at lade den stå i op til 10 min, så gad jeg ikke vente mere).
Problemerne er der hver gang jeg installerer SP2, også selv om jeg laver en ren installation af windows. Og det er ikke fordi at jeg er helt inkompetent (håber jeg) for jeg har altså installeret mange computere før (også MED SP2 :) )

Jeg ved godt at det er lang tid siden at problemet opstod, men pga. travlhed (læs: dovenskab) har vi kørt med SP1 på de 3 computere (jaa, jeg ved at det ike er særligt smart), men NU har jeg endeligt taget mig sammen til at få gjort noget ved problemet.

Så mit spørgsmål er: Er der nogen af jer, der har hørt om problemet med at Windows ikke kan starte op, efter at SP2 er installeret?

P.S. Den kan heller ikke starte op i fejlsikret tilstand.

Mvh Effer
13. marts 2007 - 18:57 #1
... mest hvis der er kommet 'snavs'/virus/Spyware elementer på imellemtiden ...
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/foer-sp2.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2007 - 20:00 #2
"Problemerne er der hver gang jeg installerer SP2, også selv om jeg laver en ren installation af windows."

dr1 du har tit ret, men ikke denne gang :)
Avatar billede jenscarlo Juniormester
13. marts 2007 - 20:36 #3
Det kan være noget hardware,jeg havde selv problemet da jeg installerede SP2,det viste sig at være driveren til min optiske mus,da jeg afinstallerede driveren var der intet i vejen og musen virkede alligevel uden driver,den er dog skiftet ud nu.Prøv at finde ud af om der er noget hardware på de tre nye PC,som der ikke er på de andre du har.
Avatar billede MrJ Praktikant
14. marts 2007 - 08:14 #4
jenscarlo >> problemet er bare, at hvis jeg formaterer og kun installerer windows, så virker SP2 stadigvæk ikke.

"Prøv at finde ud af om der er noget hardware på de tre nye PC,som der ikke er på de andre du har." - det er slet ikke det samme hardware, der er i de 3 computere, som i resten. Men blandt de 3, er den ene også helt forskellig i forhold til de 2 andre.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
14. marts 2007 - 19:58 #5
Der må være en fællesnævner et sted på de tre maskiner,jeg tror ikke på at det er tre forskellige årsager til at du ikke kan installere SP2 på netop de tre maskiner.Ellers er jeg tom for ideer,sorry.
Avatar billede MrJ Praktikant
15. marts 2007 - 08:04 #6
jenscarlo >>
Hmm ok. Jeg må lige kigge efter næste gang jeg er på arbejde (er der kun deltid).
Men 2 af computerne, er købt færdigsamlet hos Zitech, og den tredje, har jeg selv bestilt hardware til, og samlet fra bunden. Så det ville være utroligt hvis der er noget at det samme hardware i computerne.
Men det kan jo være...
Avatar billede jenscarlo Juniormester
15. marts 2007 - 20:25 #7
Det var netop en mus fra Zitech der var skyld i mine problemer dengang jeg skulde installere SP2.Dermed ikke sagt at der er noget i vejen med Zitech eller deres varer,de har også en god support så prøv at spørge dem om de kender problemet,det kan jo være de har hørt om det før.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2007 - 20:35 #8
Hvis problemet er en zitec mus er løsningen at fjerne deres driver og bruge standard windows driver...
Avatar billede MrJ Praktikant
16. marts 2007 - 07:10 #9
Ok. Nu har vi sat de samme Logitech mus til alle computerne, så det er i hvertfald ikke dér at problemet ligger. Men jeg vil lige forhøre mig med Zitech så.
Avatar billede MrJ Praktikant
13. september 2007 - 08:20 #10
ups, glemte at lukke spørgsmålet.

Hvor underligt det end lyder, så fandt vi ud af at problemet skyldtes den Windows CD vi havde.. På 3 af computerne ville SP2 bare ikke installeres.. Det hjalp da vi fik en ny version af Windows CD'en. JEg har ingen anelse om hvordan det kunne gå til