Avatar billede playr Nybegynder
13. marts 2007 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgefunktion med mange kriterier

Hej

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet og her på eksperten, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget søgescript hvorledes den checker MySQL-db'en for alle data.

Det kunne f.eks. være man skriver en pris mellem # og #, sætter kryds i flere checkbokse eller bare skriver et søgeord.

Nogen der ved hvor det er muligt at hente noget i den stil?

På forhånd tak
Avatar billede topsite Nybegynder
13. marts 2007 - 14:44 #1
Hej, prøv at kigge på denne artikel. Lad mig endelig høre hvis det var noget andet du mente, så skal jeg prøve at tilrette artikler efter dette.

http://www.talk5.dk/articles/10/1/Avanceret-sogefunktioner-i-PHP-og-MySQL/Side1.html

Mvh. Daniel
Avatar billede playr Nybegynder
13. marts 2007 - 20:05 #2
Det var faktisk meget nyttigt :)

Det med pris mellem # og # virker fint nu.

men...

Hvis jeg har 4 checkbokse og jeg sætter kryds i den ene, så virker det. Hvis jeg sætter det i 2 så viser den alligevel kun data fra en?

De ser sådan her ud:
<input type=checkbox name=type value=1>
<input type=checkbox name=type value=2>
<input type=checkbox name=type value=3>
<input type=checkbox name=type value=4>

Og trækker den ud sådan her:
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM annonce WHERE type LIKE %$_POST[type]% AND (pris between $pris_min AND $pris_max) order by pris ASC") or (mysql_error());

Men det virker ikke?
Avatar billede playr Nybegynder
16. marts 2007 - 09:29 #3
luk