Avatar billede falcon59 Nybegynder
12. marts 2007 - 22:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bliver gode PSD bliver til rødlige JPG?

Jeg sidder og redigere nogle billeder, som jeg så gennem i PSD for at kunne arbejde videre med dem senere.

Som PSD ser farverne naturlige ud, men når jeg så gemmer dem som JPG i bedste kvalitet og åbner dem med Windows Fax og billedeviser er de pludselige meget røde i hudtonerne. Der samme sker hvis jeg lader windows printe dem.

Hvis jeg så genåbner JPG-filen i Photoshop så er farverne gode nok og som de skal være.

Hvad sker der? Er det bare Bill Gates, der ikke kan lide mine billeder, eller ligger der noget andet til grund for det?

Hilsen
Falcon59
Avatar billede screem_brille Novice
12. marts 2007 - 22:39 #1
1 ved en konvertering fra psd til jpeg vil du opleve et kvalitets tab (det er uungåeligt)
Avatar billede falcon59 Nybegynder
12. marts 2007 - 22:59 #2
Ja - det er jeg med på, men vi taler et kraftigt rødstik - det har jeg aldrig oplevet før - eller i alt fald ikke i den grad.

Hilsen
Falcon59
Avatar billede falcon59 Nybegynder
13. marts 2007 - 13:52 #3
Ahh - det hjælper at lave dem om og så være lidt mere opmærksomme på hudtonerne i PSD inden konverteringen.
Men da jeg selv fandt svaret bliver der ingen point - men tak for kommentaren.

Hilsen
Falcon59