Avatar billede rexisgod Nybegynder
09. marts 2007 - 20:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilgå serv over RDP/logge ind på serv efter BackupExec opdatering

Hej XpertZ.

Jeg har for nylig opdateret Veritas Backup Exec v9.1 med SP5.
Programmet kører på en Windows Server 2003 Enterprise DC og efter denne opdatering kan jeg nu ikke logge på serveren over RDP.

Følgende fejl kommer: "The system cannot log you on due to the following error: The specified domain either does not exist or could not be contacted. Please try again or consult your system administrator."

1: Jeg forbinder til serveren via RDP.
-Venter i lang tid før login prompten kommer op.

2: Forsøger at logge på med mine user credentials.
-Fejlen kommer.

:::::Yderligere info::::::

Det er ligegyldigt om jeg sidder lokalt på netværket eller på et fysisk andet sted. Det samme sker når jeg forsøger at logge på via RDP.

Ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2007 - 11:45 #1
Hvis det er et Bckexec problem er det ikke sikkert jeg kan hjælpe - men for at fejlfinde så prøv at angive ip på server i din consol og tjek at det er den rigtige ip - hvis det ikke allerede er gjort.
Tjek også firewall er åben for fjenskrivebord på serveren og at porten er indstillet 3389.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2007 - 12:03 #2
Ellers kunne det være Backup exec der anvender porten et sted - men jeg har ikke selv backupexec her hvor jeg sidder - men kan se den har noget remote agent så der mår være konfiguration af hvilke porte bakcupprogrammet anvender.
Det er umiddelbart mit nærmeste bud -
Avatar billede rexisgod Nybegynder
10. marts 2007 - 12:11 #3
dannyboyd:

Tak for hjælpen. Når jeg forbinder mig til serveren for jeg kontakt. Den åbner sessionen og så går der et stykke tid før Windows Logon prompten kommer frem.
Det er her jeg ikke kan komme videre.
Desuden virkede RDP til serveren fint før end jeg opdaterede Veritas Backup Exec.
Så det er ikke Veritas der anvender porten eller i firewallen der ikke er åbnet op.

Men tak for forsøget.

Andre med et bud?
Avatar billede strych9 Praktikant
05. april 2007 - 19:43 #4
Lyder meget spøjst at backup exec skulle forårsage dette.
RDP bruger port 3389. Start med at sikre dig at der er hul igennem til den. Prøv eventuelt på det LAN segment hvor serveren står. Hvis det heller ikke virker kan du udelukke routeren.
Den bruger du forsøger at forbinde med er medlem af remote users gruppen? Det er domain admin kontoen?

Ellers vil jeg anbefale dig at kigge event log på serveren igennem for DNS og AD fejl.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2007 - 08:46 #5
Jeg er enig med strych9 ("rotten") - at det ikke lyder som andet end backup exec der laver den fejl.
Hvis du ser i eventvieweren så find dem med rødt skilt og send eventid og source herind for:

systemlog
dnslog
application

Med øverste som 1. prioritet. - ses og fortsat smukt forår til alle forelskede it-freaks
Avatar billede rexisgod Nybegynder
28. april 2007 - 19:44 #6
Hello XpertZ.

Så er det løst. Gik i sig selv. Så baggrunden ved vi ikke helt. Men ok.