Avatar billede madsbabz Nybegynder
08. marts 2007 - 15:31 Der er 12 kommentarer

MÆRKELIGT problem med computer

I længere tid har jeg haft problemer med computeren, og den begyndte at bippe under opstart.
Pludselig gad den slet ikke starte mere.. når jeg tænder den nu, starter blæserne osv, men compen starter ikke op.. og efter ca 20-30 sekundter går den ud. altså uden at der har været billede på skærmen, eller uden nogen opstartslyd, ud over blæserne.

Er det bundkortet der er futtet af?

Mvh.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
08. marts 2007 - 15:34 #1
det kan også godt være at kabinettet er støvfyldt, prøv at åbne og gør rent
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
08. marts 2007 - 15:34 #2
Det kunne også være CPU der er brændt sammen..
Har du mulighed for at teste med en anden?
Avatar billede madsbabz Nybegynder
08. marts 2007 - 15:36 #3
Hvordan skulle det på nogen måde gører computeren fuldstændig død? den bipper jo ikk mere eller noget..så se bort fra bippene :) Den starter bare ikk.. og så støvet er kabinettet ikk..efter en foreslog at det var støv (pga bippene) støvsugede jeg kabinettet.. men skulle bare bruge et hurtigt svar, om det kunne tyde på / lyde som bundkortet..eller om symptonerne er helt forkerte, til at være et dødt bundkort
Avatar billede madsbabz Nybegynder
08. marts 2007 - 15:37 #4
har ikk mulighed for at teste med en anden cpu, men hvis CPUen ikk virkede, eller der ikk var sat CPU i, burde man så ikke kunne se opstartsbillede osv? Der kommer intet frem.. og den slukker selv efter lidt tid igen
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
08. marts 2007 - 15:42 #5
hvis du har støvsuget inde i kabinettet så kan der sagtens være gået noget galt under støvsugningen, som har fået bundkortet til at stå af..

1) Trak du stikket ud af PC før du støvsugede?
2) Brugte du det "nøgne" rør?
3) Ramte du bundkortet?
Avatar billede madsbabz Nybegynder
08. marts 2007 - 15:45 #6
Ja har muligvis gjort nogle af de ting.. meen.. ikk det jeg er ude efter tbh :) jeg vil bare vide om det overhovedet lyder som om/tyder på at det er/kan være bundkortet..ud fra de symptoner som jeg har beskrevet

for sidder og skal bestille nyt, men vil bare gerne vide om det ikk er bundkortet.. (har jeg selv mistanke til, men kunne være der sad en nørd her der kunne af-eller bekræfte det.. fx: Det der kan nemt være bundkortet..ud fra symptonerne, eller "det der er IKKE bundkortet" :)
Avatar billede madsbabz Nybegynder
08. marts 2007 - 15:50 #7
hjææælp :P der skal bestilles inden kl 16.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
08. marts 2007 - 16:05 #8
Det kan sagtens være bundkortet, men det kunne også være CPU..

Virkede maskinen før du støvsugede? hvis ikke den gjorde det hælder jeg lidt til at det nok er CPU'en der er brændt sammen..
Avatar billede stiophan Nybegynder
08. marts 2007 - 17:30 #9
Hvordan er bibbene under opstart?

Hertil er det oftest Ramfejl, men det kan også være CPU.
Avatar billede madsbabz Nybegynder
08. marts 2007 - 23:40 #10
Hehe..bippende og støvsugningen er fortid.. den har virket efter disse... men nu sker der intet..alle blæsere kører..både CPU, GFX, Strømforsyning og kabinet. Der sker bare intet.. der står ikk at skærmen ikk er forbundet eller noget, som der ville gøre hvis skærmstikket ikk sad i... skærmen er bare sort.. og så stoppere alle blæsere igen efter 20-30 sec.. og nogle gange starter den selv igen efter....

Har lige haft maskinen skilt ad, resettet Cmos osv... den gør stadig det samme..

kom så nørder :P hvilken hardware del er stået af?
Avatar billede esmark Praktikant
11. marts 2007 - 13:44 #11
jeg tror bundkortet er futtet af og sikkert også cpuen i samme omgang og tror det skyldes strømforsyningen som har givet for meget strøm.... har haft samme fejl som dig og købte nyt bundkort og cpu og den kunne stadig ikke noget andet end alle blæsere osv kørte. det var strømforsyningen som var skyld i problemet (brændte også det nye af med det samme) men forhandler var sød og gav mig et nyt og købte så en ny strømforsyning og vupti kørte lortet sku....
Avatar billede esmark Praktikant
01. august 2011 - 10:11 #12
lukker