Avatar billede simsen Mester
07. marts 2007 - 07:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Idé til flere linier, der skal genereres dynamisk

Hej,

Jeg er igang med at lave et faktureringssystem til min veninde, som hun skal bruge via nettet.

I den forbindelse, skal hun kunne lave X antal fakturalinier. Altså:
Antal....Produktnr.....Produktnavn....Pris pr. enhed....Pris i alt
2........E01...........Produkt1.......250,00............500,00
1........E85...........Produkt85......100,00............100,00
osv

Nogen af jer, der har en god idé til, hvordan jeg kan lave det.....Og helst ikke med datagridview..... Hvis der kun er den løsning.....så bliver jeg nødt til en "how to for dummies" link - hvordan jeg så får linierne i en database.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. marts 2007 - 08:37 #1
Samme link som før :o)
http://www.asp.net/learn/videos/view.aspx?tabid=63&id=49

Jeg synes et grid er ganske oplagt, men du har også en andre typer af lister.... En Repeater er den der giver dig mest fleksibilitet omkring layout, og et gridview er den der giver flest features gratis.

Midt imellem har du DataList, som også er værd at kaste et blik på.

Gå eventuelt via denne her... Der er tonsvis af fin info at finde der :o)
http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/doc/data/default.aspx

Mvh
Avatar billede simsen Mester
14. marts 2007 - 19:41 #2
Den her tager jeg altså selv pointsene for........

Jeg valgte at lave det som almindelige felter, der så når man trykker på gem, opdaterer et datagridview - så de bliver listet fint under hinanden visuelt

mvh
simsen