Avatar billede larsen612 Nybegynder
05. marts 2007 - 23:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ustabilitet på trådløs netværk

Jeg har lige fået trådløs Cybercity bredbåndsforbindelse installeret. Jeg har både privat og firma computer som jeg bruger på samme tid. Min arbejdscomputer (HP) mister så godt som aldrig forbindelsen til routeren, hvorimod min private computer (Acer) hele tiden og igen mister forbindelsen og står og logger på nettet konstant. Hvad kan dette skyldes og hvad kan jeg gøre for at forbedre problemet??
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2007 - 00:18 #1
hej.

det er et ret kendt problem at de trådløse netværkskort som Acer bruger i deres computere er ret "svage". Altså at de bruger nogle ret små antenner eller sådan noget.

Jeg vil anbefale dig at prøve med en usb-dongle som trådløst netkort i stedet.

\Dan
Avatar billede jtm Nybegynder
06. marts 2007 - 09:02 #2
du kunne evt lige prøve at skifte channel på dit trådløse net, log ind på routeren, gå ind under wireless og skift til en anden channel, f.eks. 11 eller 12 og se om det ikke bliver bedre.
Avatar billede larsen612 Nybegynder
07. marts 2007 - 22:25 #3
Det var sådan set også de ting jeg selv havde regnet med.

Eftersom det begge er gode svar vil jeg gerne dele pointene 50/50 mellem jer, men da det er ved at være en rum tid siden jeg har benyttet experten har jeg glemt hvordan man gør det. Er der en af jer der kan forklare det??
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2007 - 23:05 #4
Jeps

Her ligger jeg et svar - og når jtm også har lagt et svar - så accepterer du begge svar ved at markere dem begge...

\Dan
Avatar billede jtm Nybegynder
09. marts 2007 - 09:10 #5
:)
Avatar billede larsen612 Nybegynder
09. marts 2007 - 15:25 #6
Ok. Der kan man bare se. Det var simpelt! :-/

Tak for hjælpen...