Avatar billede mathiasovesen Nybegynder
05. marts 2007 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsæt tekst i boks fra txtfil

Jeg er ved at programmere en notesblok som skal erstatte den normale windows notesblok. Når jeg så vælger en txtfil feks på skrivebordet og åbner den med min notesblok, skal indholdet af txtfilen vises i en tekstboks i min notesblok. Hvordan gør man det? Er der f.eks. en mulighed for at finde stien på txtfilen man åbnede notesblokken med, eller lign.?

Giver gode point da jeg skal bruge det hurtigst muligt.
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2007 - 21:16 #1
kræver minimal effort af dig selv at omskrive til VB.. det er trods alt samme API der arbejdes med.

http://www.codeproject.com/useritems/System_File_Association.asp
Avatar billede mathiasovesen Nybegynder
05. marts 2007 - 21:31 #2
Siger tak
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2007 - 21:33 #3
ingen årsag
Avatar billede mathiasovesen Nybegynder
05. marts 2007 - 21:53 #4
Ved du om det er muligt at hente stien fra en txtfil som åbner programmet?
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2007 - 22:00 #5
Det kommer helt an på hvordan du gemmer txt filen i dit program:)
Avatar billede mathiasovesen Nybegynder
05. marts 2007 - 22:04 #6
Den gemmes med Filesystemobject
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2007 - 22:10 #7
som du måske kan høre er jeg ikke VB mand..
men det ser ud til at kunne gøres nemt med objektet selv.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/c988522c-3cb1-462e-ad84-b44f0266bd00.asp