Avatar billede dcasso Nybegynder
05. marts 2007 - 15:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne tabulator-tryk via sql

Hejsa

Er der et skarpt hoved herinde som kan fortælle mig, hvordan jeg kan replace tabulatortryk i et felt. Jeg synes ikke at kunne finde den. Har forsøgt med chr(9), desværre uden større held.

Replace(Ark1.ExtraSpecifications,Chr(9),'') AS ExtraSpecifications1

mvh
Dennis
Avatar billede fdata Forsker
05. marts 2007 - 19:23 #1
Det ser da rigtigt nok ud. Er du bombe-sikker på at det er et Tab tegn?
Prøv at tjekke værdien i Debug vinduet. Noget i stil med:
  Asc(Mid(Dlookup("ExtraSpecifications","Ark1","ID=x"),y,1))?
hvor du selvfølgelig skal udskifte x og y med Record nr og tegnets position
Avatar billede dcasso Nybegynder
05. marts 2007 - 20:14 #2
Jeg har brugt to timer i dag på at løse dette problem og indser nu, at det er det forkerte felt, jeg har forsøgt at lave replace'n på (kors, hvor kan man føle sig dum). Det fungerede selvfølgelig fint, da jeg brugte det rigtige felt.

Send lige et svar ind, så får du pointene, for at have svaret på denne dumhed :)
Avatar billede fdata Forsker
05. marts 2007 - 22:53 #3
Rolig nu. Det er jo først bagefter, at det virker dumt ;o)
Avatar billede dcasso Nybegynder
05. marts 2007 - 23:06 #4
Ja, men man føler sig sku ik for kvik :)
Avatar billede fdata Forsker
06. marts 2007 - 23:59 #5
Tænk ikke så meget over det. Det bliver mellem os to (og et par tusinde e brugere)  ;o)
(husk at lukke spm)
Avatar billede fdata Forsker
08. marts 2007 - 01:11 #6
Takker for point ;o)