Avatar billede redbastard Nybegynder
05. marts 2007 - 14:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

striber på skærmen

jeg har striber på skærmen både når den starter op. og i windows.windows kan ikke starte før jeg fjerner driveren til grafikkortet.den starter fint i fejlsikret tilstand, men fortsat lodrette striber. prøvede og installere nye drivere, efter genstart startede den op i 640x480 og 4 bit, da jeg ændrede dette frøs computeren og jeg måtte trykke reset knappen og ville ikke starte før jeg havde fjernet driveren igen. jeg går ud fra at dette ikke "bare" kan være et skærm problem? eller hva?
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 15:03 #1
prøv med en anden maskine, men stregerne tyder på et defekt LCD panel (altså en skærm fejl)
Avatar billede redbastard Nybegynder
05. marts 2007 - 15:24 #2
skærmen virker fint på en anden maskine, glemte og sige at jeg prøvede med en anden skærm på den anden computer, der var nemlig også striber.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
05. marts 2007 - 15:35 #3
Prøv med et nyt grafikkort
Avatar billede redbastard Nybegynder
05. marts 2007 - 15:50 #4
hehe nogen gange er det som om man kender svarene inden de kommer, håbede bare på at nogen måske havde været ude for noget lignende, uden at måtte investere i nyt grafikkort
Avatar billede c-holst Novice
05. marts 2007 - 22:33 #5
kunne lyde som om, din driverinstallation giver dig et forkert opløsning eller opdateringsfrekvens. tjek med din manual til skærmen hvad der er det rigtige og indstil det...
har du styr på hvordan disse ting ændres

hvilket grafikkort har du?
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 23:02 #6
det er ikke et driver problem, bemærk fejlen er der også ved opstart af maskinen.
Avatar billede redbastard Nybegynder
06. marts 2007 - 05:37 #7
jeg har et asus 6600 gt, og siden den gjorde dette under opstart og på den anden skærm gik, jeg også ud fra at det ikke var et skærm problem. det som imidlertid er nervøs for, er om det heller ikke "bare" er et grafikkort problem. Fordi jeg har aldrig hørt om et grafikkort som bare virker halvt.Bundkortet er et asus p5ad2-e,men jeg håber nyt grafikkort løser problemet
Avatar billede c-holst Novice
06. marts 2007 - 10:18 #8
måske kunne du låne dig frem til et grafikkort.

har selv haft et grafikkort som nogen gange virkede og nogn gange gave de vildeste striber.

prøv et at tage kortet ud, rense køleren, og forsigtigt rense soklen. sæt det i og vrik det forsigtigt på plads
Avatar billede oconradsen Nybegynder
15. marts 2007 - 13:08 #9
Det er nok kortet der er defekt, når du afinstallerer driver starter det i VGA mode
640X480, det er også det den kører når du ser på bios,  og windows LOGO, når dine skærm drivere bliver loaded skifter du til en anden mode med højere opløsning, og så skal du til at bruge din grafik processor, den suer ikke og så stopper det.
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2007 - 22:11 #10
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede redbastard Nybegynder
24. maj 2007 - 09:09 #11
nyt graffikkort, og problemet er væk
Avatar billede c-holst Novice
25. maj 2007 - 19:55 #12
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)