Avatar billede sirvoks Nybegynder
03. marts 2007 - 21:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Start-knappen på kassen er gået i stykker - kan man starte uden?

Hej.

En af mine venner er kommet til at trykke lidt for hårdt på min opstarts knap på min kasse. Så nu vil den ikke starte, selvom der er strøm på og det hele. Jeg er ret sikker på at den er knækket. Er der nogen måde hvorpå man kan starte den uden knappen? kan man få den startet uden at købe et nyt kabinet?

På forhånd tak.

Anders
Avatar billede screem_brille Novice
03. marts 2007 - 21:30 #1
ja kortslut ledningerne et lille øjeblik, så tænder den (altså ledningerne til tænd/sluk knappen)
Avatar billede kalp Novice
03. marts 2007 - 21:33 #2
har du prøvet at tage strømstikket fra maskinen i et par sekunder?
Avatar billede sirvoks Nybegynder
03. marts 2007 - 22:14 #3
@Screem_brille: Og hvor er de ledninger lige? - og vil det smadre computeren?
@Gawi: Ja.
Avatar billede screem_brille Novice
03. marts 2007 - 22:20 #4
nej det smadrer ikke computeren, det din tænd/sluk kontakt gør er at kortslutte de 2 ledninger, så det er bare manuelt du skal gøre det, du kan følge knappen fra kontakten til bundkortet.
Avatar billede sirvoks Nybegynder
03. marts 2007 - 22:41 #5
@Screem_Brille: Okay.. sidder de fast !?
Avatar billede kalp Novice
03. marts 2007 - 22:45 #6
sirvoks >> du har ikke sådan en ekstra slukke og tænde knap tæt på strømstikket?
hvis du har burde du kunne slukke og tænde der
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
03. marts 2007 - 22:53 #7
følg lederningerne i kabinettet fra knappen til bundkortet... de ender i en lille sort "dims" som sidder hen over to små ben (det kan du se hvis du hiver den sorte ting af). Brug f.eks. en papirklips til at kortslutte (skabe kontakt) mellem de to ben... så starter computeren som almindeligt, men pas på du ikke kortslutter nogen forkerte!
Avatar billede screem_brille Novice
03. marts 2007 - 23:03 #8
filip_b_l 03/03-2007 22:20:06
Avatar billede sirvoks Nybegynder
04. marts 2007 - 12:59 #9
Jeg har fundet løsningen. Der var en lille kontakt inde bag knappen. Så nu kan jeg starte den igen. :D - Tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2007 - 13:02 #10
03/03-2007 22:20:06 det var da også det jeg skrev :O
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2007 - 13:04 #11
anmeldt for misbrug af point systemet.
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 13:08 #12
Tag dig lige sammen SB.

Desuden ikke det du skrev.
(spørger snakker om kontakten LIGE bag ved tænd knappen.. og altså ikke nede ved bundkortet hvor du ville have hans skulle lege elektrikker)
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2007 - 13:28 #13
jøsses du læser jo som fanden læser bibelen.
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 13:40 #14
"Du kan følge kontakten til bundkortet"

vs.

"Der var en lille kontakt inde bag knappen"

ved du hvad SB? jeg tror desværre det er dig, som slet ikke kan læse:)