Avatar billede jepe Nybegynder
02. marts 2007 - 17:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IE7 - hvor bliver hukommelsen af??

Jeg har opdaget at når jeg starter min browser op, så fylder den godt 50mb i joblisten. (1 startside - login til exchange server...)

Hvis jeg herefter minimerer vinduet, springer iexplore.exe ned på ca 1-1,5 mb

Åbner jeg igen vinduet springer processen op på ca. 5 mb.

Herefter stiger den naturligvis mens jeg broser forskellige sider.

Gør jeg igen det samme senere, hvor den er steget til, f.eks. 50-60 mb gentager samme mønster sig - processen svinder ind til 1,5 mb og stiger herefter til 5-10 mb.

Forklaring?

/jepe
02. marts 2007 - 20:48 #1
(Husk der er opdateringer til IE7 ved WindowsUpdate...)
Avatar billede jepe Nybegynder
02. marts 2007 - 21:41 #2
Hm, tak :o) Men al min software er fuldt opdateret.

Jeg stødte på det ovenstående da jeg sad og søgte lidt på alternative browsere, svagheder og styrker - og brug af hukommelse. Opdagede det tilfældigt da jeg havde joblisten åben.

Internet explorer er jo også 'syet' sammen med diverse andre windows-processer, så selve hukommelsesforbruget fremgår ikke tydeligt, men kan stadig kun undre mig over den ovenfor beskrevne opførsel :-) Alt kører som det skal, finder det bare spøjst (i mangel af bedre ord) og forhører mig derfor om sagen.

/jepe
02. marts 2007 - 22:26 #3
... kunne man forestille sig at der (alligevel) er kommet noget 'snavs' med på din putter som bliver (mest) aktiv med IE åben/aktiv ? Er set før !!!

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede jepe Nybegynder
02. marts 2007 - 22:56 #4
Som sagt er det ikke et problem :-) Der er ingen forøget aktivitet CPU-mæssigt, ingen nettrafik, intet usædvanligt hukommelsesforbrug - og vigtigst af alt, øjensynligt ingen snavs i min job-liste.

Prøv at tjek din jobliste på samme måde og se hvad der sker hos dig.

MEN - da du jo er autoriteten på Hijack-logs, så kan jeg da lige smide dig en for en sikkerheds skyld :-)
Avatar billede jepe Nybegynder
02. marts 2007 - 23:07 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:02:57, on 02-03-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\VisualTaskTips\VisualTaskTips.exe
C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\DOCUME~1\Jan\LOKALE~1\Temp\{1CB11930-F948-4B42-8DD5-847D3CF44D00}\Blaero Start Orb.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\WINDOWS\system32\1XConfig.exe
D:\Downloads\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://user.simac.dk/CookieAuth.dll?GetLogon?url=%2F&reason=0
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "c:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [VisualTaskTips] C:\Programmer\VisualTaskTips\VisualTaskTips.exe
O4 - Startup: Blaero Start Orb.lnk = C:\Programmer\Blaero Start Orb\Blaero Start Orb.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171931397889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\system32\LgNotify.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\Sitecom\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: O&O Defrag - O&O Software GmbH - C:\WINDOWS\system32\oodag.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\system32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\system32\S24EvMon.exe
O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - C:\Programmer\TuneUp Utilities 2006\WinStylerThemeSvc.exe
02. marts 2007 - 23:27 #6
"...autoriteten på Hijack-logs..." - Hmmm...

Der er ikke noget at gi' af ifølge din Log ...

---------------------------

Du kan rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

---------------------------

RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

---------------------------

Hvis du har 'mod' på det ->
Lidt almindelig oprydning kan muligvis hjælpe dig videre (defragmentering, sletning af temp-filer, oprydning i registreringsdatabasen osv.):
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56&PN=1
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30&PN=1
Avatar billede jepe Nybegynder
03. marts 2007 - 00:48 #7
Hehe... er ikke helt sikker på hvad jeg får hjælp til mere :o)
Jeg har ingen problemer, ingen rod, renser jævnligt reg, defrag og ie cache, temp cache osv. Passer i det hele taget godt på min maskine.

Jeg lagde bare mærke til at internet explorer krymper og vokser i størrelse når den er henholdsvis minimeret og ikke minimeret, samt at hukommelsesanvendelsen i joblisten bliver mindre efter en minimering og gendannelse af vinduet.
Undrede mig og overvejede om andre oplevede det samme.

/jepe
Avatar billede jepe Nybegynder
03. marts 2007 - 22:06 #8
lukker...