Avatar billede q^bone Nybegynder
02. marts 2007 - 05:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Scrollable div frame

Hey experter.

Jeg er ved at lave mig en hjemmeside men faldt over en ret lækker ting.
Hvordan får jeg lavet det så siderne er "fixed" og midten kan scrolles, uden at bruge frames, men derimod layers. Og samtidig få scrollbaren ud i siden.
Det skal virke ligesom på denne side:
http://demo.rockettheme.com/nov06_3/index.php
altså hvor midten kan scrolle.
Jeg håber nogle hjælpe mig :)

Venlig hilsen Mads
Avatar billede bullemand Nybegynder
02. marts 2007 - 09:10 #1
Der er brugt Joomla til at lave siden. Altså et CMS system. De har så sikkert bare tilpasset de forskellige rammer til at indeholde et baggrundsbillede, og det er derfor at det ikke scroller med.

Jeg ved dog ikke om det er muligt at lave i ren CSS.
Avatar billede efes Nybegynder
02. marts 2007 - 13:06 #2
Hejsa

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så kan du måske finde inspiration i en side, som jeg selv er ved at designe: www.123sommerhus.dk

Jeg er selv blevet hjulpet godt på vej af Stu Nicholls eksempel: www.cssplay.co.uk/layouts/background.html

Tag en kigger, måske kan det bruges.

/Efes
Avatar billede q^bone Nybegynder
02. marts 2007 - 13:48 #3
Det er lige præcis sådan noget jeg vil have, tak :)
Jeg kigger på det lidt senere når jeg får tid, og vender så tilbage.
Avatar billede nicolaib Praktikant
13. marts 2007 - 13:50 #4
Hvis du bruger  body{ background-attachment: fixed; } på den baggrund som du vil have "sat fast" så burde det virke. Hvis der er problemer i nogle browsers så husk at bruge Scroll i den del der skal følge med baren.
Avatar billede q^bone Nybegynder
19. marts 2007 - 19:48 #5
Hey igen..
Undskyld den lange ventetid - jeg havde næsten glemt denne tråd.
en div scroll frame blev desværre ikke nødvendig da vi fandt en anden løsning.
I skal dog have lidt for jeres tid.
efes de sider du linkede til var ganske gode og jeg fik fat i en del.
nicolaib, det var også lidt det jeg var kommet frem til, men tak fordi du gad kommentere.

Hvis i begge smider et svar fordeler jeg pointene.
Avatar billede nicolaib Praktikant
20. marts 2007 - 14:46 #6
Svar! Held og lykke med projektet!
Avatar billede efes Nybegynder
20. marts 2007 - 21:55 #7
Også held og lykke herfra.

Mvh.
Efes
Avatar billede nicolaib Praktikant
21. marts 2007 - 16:05 #8
Tak for point!