Avatar billede sasmac Nybegynder
28. februar 2007 - 17:32 Der er 1 kommentar

ibook starter ikke altid op

Hejsa

Jeg har en apple ibook (powerPC G3 900MHz, OS X version 10.3.9) som er begyndt at opføre sig meget mærkeligt. Den vil ikke altid starte op, dvs. den starter op, og jeg hører ”opstarts-lyden”, men der kommer ikke noget frem på skærmen. Andre gange starter den fint op, men skærmen begynder efter en ½ time at ”flimre” i lange horisontale streger, og så fryser den.

Jeg har prøvet at zappe p-rammen, men det hjalp ikke på længere sigt.

Problemerne er ikke opstået i forbindelse med en opdatering.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være? Er det soft- eller hardware problemer?

Mvh.
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
04. marts 2007 - 13:44 #1
Hej

Det er en kendt fejl på nogen af iBook. Det er kablet fra bunkortet til skærmen der bliver klemt. Apple havde udvidet garantien på nogle af de iBooks men tror desværre ikke at den stadig er aktuel. Prøv at ring til Apple på tlf 70102007 eller gå på www.apple.dk/support

Det bliver desværre nok bare være og være og til sidst kommer der slet ikke billede på skæren.