Avatar billede steen_hansen Forsker
28. februar 2007 - 00:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse på Google

Kan man oversætte korte sætninger til f.eks. hollandsk? Hvis man f.eks. prøver

translate into dutch#klokken er fire

finder Google alt muligt. Kan det lade sig gøre, og i givet fald hvordan?
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. februar 2007 - 00:44 #1
Man kan jo vælge sprog under avanceret søgning, men det giver hele tiden "Der var ingen resultater på dit/dine valgte sprog". Håber på lidt hjælp.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 00:59 #2
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 01:00 #3
Nej det kan den ike afvis mit svar.

Desuden er den ingen såkaldt oversættelsessoftware der kan tag højde for flertydige ord derfor skal du være påpasselig med at anvende disse.

mvh
Mads
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. februar 2007 - 11:39 #4
foxmoulder, du skal have mange tak, det er jo perfekt :)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 14:23 #5
Hej Steen Hansen, jeg tror ikke jeg fortjener de point for den kan oversatte fra Danks til Hollandsk.

Hvis du geren vil have point tilbage saa skive lige her.

mvh
Mads
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. februar 2007 - 20:12 #6
Det er 10-4, for den kan oversætte fra engelsk til hollandsk, og engelsk kan jeg. Pointene er dine, tak for hjælpen :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. februar 2007 - 20:13 #7
... men skulle du falde over en, du mener er bedre endnu, må du gerne lægge linket. Takker igen :)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 20:17 #8
Nej desværre findes der ingen særlig gode tjenester og de vil aldrig kunne findes.

Årsagen hertil at ingen maskinstøttet oversættelse vil nogensinde kunne tage høje for semantiske feltdigheder dvs. ord der kan have flere meninger.

desværre babelfish den bedste jeg kender.

mvh
mads
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. februar 2007 - 23:14 #9
Det er fint, jeg skal heller ikke kunne konversere på hollandsk, skal blot give lidt få, kortfattede informationer. Og det virker fint :)
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
02. marts 2007 - 16:51 #10
Foxmulder Quote: "Nej desværre findes der ingen særlig gode tjenester og de vil aldrig kunne findes."

Bill Gates Quote i 1981
"640K ought to be enough for anybody."

Kunne ikke lade være:-D Er selv sikker på, at der kommer bedre services en gang i fremtiden.
Avatar billede jepe Nybegynder
03. marts 2007 - 13:04 #11
Prøv eventuelt InterTran's online sag...

http://www.tranexp.com:2000/Translate/result.shtml

/jepe