Avatar billede cycan Nybegynder
27. februar 2007 - 17:32 Der er 7 kommentarer

Hvordan?? fra CC Zyxel 2602R-61 til D-Link DI-514

Ja mit spørgsmål er enkel..

Hvordan for jeg signal hele vejen igennem, for sætter jeg min DI-514 på, så er der ikke forbindelse... Min udbyder er Cybercity de har sendt mig en Zyxel 2602R-61 og min gamle trådløse router er en D-Link DI-514... Det skal nok siges at jeg ikke har en døj forstand på netværk, eller jeg kan da åbne de porte man skal bruge i div. spil og sådan... håber der er en der kan hjælpe mig...
Avatar billede noob2003 Nybegynder
27. februar 2007 - 17:44 #1
Sæt routeren til og koble din PCer til

Åbn din browser, f.eks. Internet Explorer og indtast http://adsl.cybercity.dk i feltet Adresse. Vælg udstyr og følg derefter instruktionerne på skærmen.
Avatar billede speedytech Nybegynder
27. februar 2007 - 20:52 #2
jeg tror at problemet er at du har en fast ipadresse på wan siden på din D-link. Den skal du have fjernet..
Avatar billede cycan Nybegynder
01. marts 2007 - 17:18 #3
----> noob2003, Nej for så kan jeg jo ikke komme på internette!!!

----> speedytech, Dynamic IP Address eller Static IP Address? eller hvad???
Avatar billede noob2003 Nybegynder
01. marts 2007 - 17:56 #4
login på din dlink  find WAN forbindels  vælge DHCP Clint & Fix IP i menu
også Obtain IP Automatically
Avatar billede cycan Nybegynder
01. marts 2007 - 18:16 #5
Under WAN er der altså ikke noget der hedder DHCP Clint & Fix IP, men fandt et andet sted hvor der stod DCHP men ikke noget om Clint & Fix IP..
Avatar billede neocron Nybegynder
03. april 2007 - 19:41 #6
Der er nogle ting man skal være opmærksom på når man bruger en anden router end Cybercitys.

Her de mest typiske:

- Sørg for at encapsulation sættes til PPPoA.
- Trainingmode/dsl modulation sættes til G.DMT eller Multimode.
- VCI (Virtual Circuit) skal være enten 35 eller 101.
  (35 = Cybercity central "colocation")
  (101 = Cybercity har lejet sig ind på TDC's udstyr)
  Er du i tvivl? Ring 70101109-1 og hør om du er BSA eller Co... :)
  Ellers prøv dem begge. Står den forkert kommer du med garanti ikke online :)
- Sørg for at angive primær og sekundær DNS (hhv. 212.242.40.3 og 212.242.40.51)
- Sørg for at angive brugernavn og password (dslxxxxxx og kodeOrdher)

Håber det kan hjælpe lidt.
Avatar billede cycan Nybegynder
04. april 2007 - 21:03 #7
jeg kan kun find noget hvor der står PPPoE ikke PPPoA