Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
27. februar 2007 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Skal til at udgive en hjemmeside har ikke prøvet det før

Hej er der nogen flinke mennesker der kan hjælpe med at forklare mig hvordan man bære sig af med at udgive en hjemme side. Hvilken en udbyder skal jeg bruge? pris o.s.v jeg er helt grøn inden for dette felt så det skal være i detaljer :)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. februar 2007 - 11:11 #1
Praceis hvor grön er du?

Har du kodet hjemmesiden selv eller det blot en du skal publicere paa en webserver og leder efter en udbyder.

I saa fald er http://www.surftown.dk  et godt  bud.
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 11:22 #2
Det er ret simpelt. Hvis du har lavet din hjemmeside, så skal du blot købe det webhotel samt et domæne. Jeg har hos www.webdomain.dk, men du kan sagtens vælge en hvilken som helst anden.

Når du har betalt osv. modtager du loginoplysninger til en FTP server.

Derfor skal du have en FTP Client. Det findes der masser af freeware programmer af.
Download det og indtast de oplysninger du modtager til dit webhotel. Der er server, brugernavn og password.

Når du er logget ind via. FTP Clienten skal du bare drag and drop alle dine filer ind på serveren (via. FTP Clienten.. det bliver mappe visning som med windows ca.)

herefter hvis du har gjort det korrekt bør du blot skulle indtaste www.ditdomæne.dk og så kommer siden frem.
Avatar billede simsevu Juniormester
27. februar 2007 - 11:25 #3
Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
27. februar 2007 - 11:57 #4
Grøn grøn og lidt tykhovede ;) den er lavet i frontpage.
Hvad er FTP client og FTP server??
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 12:05 #5
FTP Server er der hvor du hoster din hjemmeside på..
Du behøver ikke tænke så meget over det da du jo modtager login oplysninger til den og kommer til at skulle se hvad der er på den igennem en FTP client.

En FTP Client er så det software man kan benytte til nemt at kommunikere med serveren:) som jeg siger "så det minder om windows".

du kommer ikke til at synes det er besværligt..
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 12:07 #6
Avatar billede it-dk Nybegynder
27. februar 2007 - 19:41 #7
Der er også www.intergate.dk som jeg selv bruger. Jeg kan se de andre har forklaret en hel del.
Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
02. marts 2007 - 08:15 #8
jeg siger tak ;)