Avatar billede fanatic Nybegynder
24. februar 2007 - 14:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link til billede i repeater

Hej eksperter.

Jeg benytter visning af et billede på følgende måde i en repeater:

<asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl='~/Images/Members/<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "picture") %>' />

Kompileren brokker sig ikke, men der bliver ikke vist noget billede på hjemmesiden.

Hvad gør jeg mon galt her?

Jeg er ikke interesseret i at have den komplette sti til billedet i db'en men blot filnavnet.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. februar 2007 - 15:41 #1
prøv at tjekke kilde koden på den renderede side og se hvad stien til billedet viser.
Det er med garanti fordi den vises forkert.
Avatar billede fanatic Nybegynder
24. februar 2007 - 16:00 #2
yes, den er jeg med på, men ved du hvordan jeg skriver det rigtigt?

Her er er hvad den skriver på den renderede side:
src="Images/Members/%3C%25#%20DataBinder.Eval(Container.DataItem,%20%22picture%22)%20%25%3E"

Jeg vil jo gerne have den til at skrive filnavnet i stedet for den lange smøre efter "Images/Members/".
Avatar billede fanatic Nybegynder
24. februar 2007 - 16:02 #3
...hvad med noget i stil med: <asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl='~/Images/Members/{0}' />

Bare en tanke...ved ikke engang hvordan det skulle kunne virke :-(
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. februar 2007 - 16:07 #4
ok det skal se nogenlunde sådan her ud:
ImageUrl='<%# "/Images/Members/"+DataBinder.Eval(Container.DataItem, "picture") %>'
Avatar billede fanatic Nybegynder
24. februar 2007 - 16:48 #5
Super!!!! Du manglede blot en ~ foran, så virker det, tak ;-)

ImageUrl='<%# "~/Images/Members/"+DataBinder.Eval(Container.DataItem, "picture") %>'

Send lige et svar så du kan få dine velfortjente point ;-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. februar 2007 - 16:55 #6
gerne :)