Avatar billede tobber1 Nybegynder
24. februar 2007 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedste Programmeringssprog

Hej jeg har Programmeret en del i Fortran 90, hvilket er glimrende til tunge matematiske beregninger og lignende. Problemet er at det bedste grafik der kan laves er på Commadore 16 niveau. SPØRGSMÅLET er hvilket sprog skal jeg kaste mig over hvis jeg vil have koplet noget flot grafik til programmerne?? c++ Visual Basic ???
Avatar billede joggy Nybegynder
24. februar 2007 - 14:05 #1
Noget Visual C++ ville nok ikke være dumt at kigge på, også bare helt generelt er det et glimrende sprog til at lave almindelige programmer i.

Udover det ville jeg hvis jeg ville lave spil med god grafik nok også kigge lidt på noget openGL.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. februar 2007 - 14:15 #2
Evt. C# / VB .NET og noget managed DirectX...
Avatar billede roenving Novice
24. februar 2007 - 15:14 #3
-- og jeg ville absolut kaste mig over noget C#, også fordi du i .NET-applikationer kan skabe forbindelse mellem procedurer og moduler skrevet i forskellige sprog, f.eks. kunne der (måske !-) være en fordel i at skrive matematik-rutinerne i Managed C++ og grafik-rutinerne i C# !o]
Avatar billede tobber1 Nybegynder
24. februar 2007 - 15:40 #4
Tak for bemærkningerne så må jeg heller igang  med at vænne mig til c++. det er lidt anderledes/ men ikke meget fra det jeg er vandt til
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2007 - 16:05 #5
Noget C eller C++ som kalder enten DirectX (Windows only) eller OpenGL (hvis
du skal supportere flere platforme).

Det kan sagtens arbejde sammen med din Fortran 90, hvis du er lidt opmaerksom
paa calling conventions.

(hvorimod jeg ikke har set Fortran i managed udgave endnu)

Det underer mig nu ioevrigt lidt at du ikke kan finde noget du kan kalde
fra Fortran som ser OK ud. Er PGPLOT og DISLIN virkeligt saa daarlige ?
Avatar billede tobber1 Nybegynder
24. februar 2007 - 16:14 #6
Huha det er et godt spørgsmål, jeg har hørt at grafikken ikke var særlig god med fortran og har prøvet, det man kan lave i Fortran. Jeg vil da gerne undersøge hvad PGPLOT og DISLIN kan hjælpe med.