Avatar billede jkollerup Nybegynder
24. februar 2007 - 12:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op.

Hej eksperter.

Den anden aften, gik min computer pludselig ud, og jeg kunne ikke starte den op. Dagen efter prøvede jeg strømforsyningen af, og den virkede fint. Jeg satte det hele til igen, og pludselig kunne jeg starte op helt normalt.

Men dette holdt ikke længe, den gik ud igen, og jeg rodede lidt med det store stik, der sættes på bundkortet. Så kunne jeg igen starte helt normalt op. Men efter en time, gik den ud igen, så jeg forsøgte selvfølgelig ligesom tidligere. Men nu er den helt død, og reagerer kun, hvis jeg har haft det store stik, som sidder på bundkortet, ude og sat på igen. Dog er det kun med et halvt sekund, hvor blæsere osv. kører.

Hvad kan problemet være? Jeg har prøvet "tænd-knappen" af og det virker som det skal.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
24. februar 2007 - 12:50 #1
Hvis computeren slukker efter et sekundstid fra at du har startet den, er det meget muligt at CPU kølerens blæser kører ved for lave omdrejninger til at bundkortet kan registrerer at den virker. Derfor luke den automatisk systemet for ikke at beskadige CPU. Hvis du har en anden blæser liggende kan du prøve at sætte den i stikket hvor din CPU køler sidder, men husk at sætte denne til et andet ledigt stik så du ikke overopheder CPU'en.

En anden, og mere alvorlig fejl kan være i RAM, grafikkort eller selve CPU'en.
Tjeck at disse (ram og grafikkort) sidder helt i bund på deres respektive pladser. og test systemet igen.
Avatar billede jkollerup Nybegynder
24. februar 2007 - 13:08 #2
Jeg prøvede dit råd omkring blæserne, men der sker stadigvæk præcis det samme som før. Grafikkort + RAM har jeg også prøvet at presse helt i bund - også uden held :(
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
01. marts 2007 - 22:01 #3
kan være at din strømforsyning er ved at stå af...
Avatar billede jkollerup Nybegynder
01. marts 2007 - 22:05 #4
Det var nemlig præcis, hvad der var sket. Jeg fik strømforsyningen byttet, da den ikke var særlig gammel, og nu kører den igen :) Men tak for svarene til jer.