Avatar billede netnerd Nybegynder
23. februar 2007 - 15:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lang svartid på LAN forespørgsler

Hejsa..

Har et lille netværk, som skitseret her:

http://feldskov.net/network.jpg

Når jeg man prøver at tilgå en hjemmeside på serveren fra LAN siden, tager det lang tid (30 sek+) før der sker noget.

Gør man det "udefra" kører det som det skal

Kan det være noget rod med DNS'en, eller?

Har også et andet problem. Når der tilgås fra WAN siden, får man "siden kan ikke vises" hvis stien er ex. http://213.185.x.x/Docs/. Hvis den fulde sti skrives (http://213.185.x.x/Docs/default.aspx) virker det helt fint. Fra LAN siden er det intet problem. Der kan den sagtens "benytte" default content page.

Håber i kan hjælpe, god weekend ;)

//Jens
Avatar billede kim Nybegynder
23. februar 2007 - 20:04 #1
Har du din server som default dns på dine klienter ?
Avatar billede netnerd Nybegynder
24. februar 2007 - 11:04 #2
Nej, ikke på nuværende tidspunkt. Men har prøvet det, og det gav desværre ingen ændringer.
Avatar billede kim Nybegynder
24. februar 2007 - 12:11 #3
hvordan ser din dns opsætning ud på serveren ?
Avatar billede netnerd Nybegynder
24. februar 2007 - 14:01 #4
Hvad tænker du helt nøjagtigt på?

Den har sig selv som primær dns, og routeren som sekunder i ip-opsætningen.

I selve DNS-serverdelen er der ikke foretaget nogen ændringer eller tilføjelser. Dvs. den står kun til at resolve sit eget hostname.
Avatar billede kim Nybegynder
24. februar 2007 - 19:58 #5
Prøv at sætte din server til at køre dhcp og slå det fra i routeren
Avatar billede netnerd Nybegynder
26. februar 2007 - 09:51 #6
Umiddelbart burde det vel ikke give den store forskel? -lukker spørgsmål, serveren er alligevel kun temp til et bachelorprojekt, så jeg klare det bare via remote desktop, når jeg er hjemme. -ellers tak for hjælpen!
Avatar billede netnerd Nybegynder
27. februar 2007 - 11:14 #7
Kom i tanke om at på min gamle installation, hvor det virkede fint, havde jeg installeret RRAS.. Efter at have gjort dette var der ikke længere nogen problemer med hastigheden på LAN.