Avatar billede dgr Nybegynder
23. februar 2007 - 12:13 Der er 8 kommentarer

Nyt Grafikkort

Hej, har fået et nyt grafikkort, kan jeg bare smide det i mit bundkort og så kører det ? eller skal jeg afinstallere det gamle på en måde eller hvordan gør man ?
Hvordan kan jeg vide om bundkortet overhovedet understøtter grafikkortet ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 12:54 #1
hvilket kort har du nu og hvad er det nye for et kort? Hvilket bundkort har du? Det bedste ville være at gå ind i kontrol panel, tilføj/fjern progz, så afinstaller din driver. Når det er gjort, sluk maskinen, kom det nye kort i, start maskinen, installer drivers og så kører det.
Avatar billede dgr Nybegynder
23. februar 2007 - 13:09 #2
Det er et Geforce 5600 256 mb, fik det gratis og det er bedre end mit Geforce 4.. Men bundkortet er et gammelt Socket A, ECS K7S5A. Så er sku i tvivl om det kan kører i det..
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 13:12 #3
det kan det.. En go ide, ville være at hente den nyeste driver først, lig den på skrivebordet, så den r klar til install, så følg ovenstående beskrivelse.. Sværger selv til NGOHQ drivers til Nvidia kort.

http://www.ngohq.com/home.php?page=nvidia
Avatar billede dgr Nybegynder
23. februar 2007 - 13:54 #4
okey lyder godt, hvorhenne kan man tjekke om det understøtter den ? Kan kun finde en side hvor jeg kan tjekke CPU`er, ikke grafikkort..

Det du linker til er det et program som kan downloade drivere eller er det selve drivern ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2007 - 14:02 #5
er det et agp kort understøttes det.. trust me ;)

Det er selve driveren jeg linker til
Avatar billede dgr Nybegynder
23. februar 2007 - 14:18 #6
okey tak for hjælpen, kommer hjem om et par dage og så smider jeg kortet i og vender tilbage.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
23. februar 2007 - 23:32 #7
Husk at afinstallere den nuværrende driver før du installerer den nye.
Det er en god ide at ligge den nye driver på skrivebordet som drgonzo skriver, for ligeså snart du afinstallerer den gamle  driver vil billedet automatisk sættes i den laveste opløsning, og det synes jeg personligt er svært at arbejde med, især hvis du skal til at søge på nettet efter ny driver osv.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2007 - 11:00 #8
http://www23.tomshardware.com/cpu.html her kan du sammenligne CPU´er