Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 10:39 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Automatiske mapper

Genåbning af http://www.eksperten.dk/spm/760993

Hvordan får man office 2003 til at stoppe med automatisk at generere mapper i "My Documents". Hver gang jeg starter min pc oprettes der tomme mapper i "My Documents" en for hvert pgm. i office pakken. Grrrrr!!!

Få det til at holde op!!

På forhånd tak..

DET ER ALLIGEVEL IKKE HOLDT OP, DAGEN EFTER VAR PROBLEMET DER IGEN!!!
23. februar 2007 - 10:47 #1
... gør det noget ?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 10:53 #2
Ja, for jeg bruger dem ikke og jeg har ikke bedt om dem! Så de ligger bare og roder og er tomme.

Håber du kender en løsning?
23. februar 2007 - 11:09 #3
... gør det noget ? - lad dem da hvile i fred ...
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 11:44 #4
kender du en løsning?
23. februar 2007 - 11:53 #5
Nej - sådan gør den ikke hos mig (Office 2003 DK).

Start Word - Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - Dokumenter ???
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 12:05 #6
Det gør den heller ikke på min private PC. Det er ikke en funktion der kun er isoleret til word men til hvert pgm i office pakken. Jeg kan ikke finde det pkt. hvor man slår denne fkt. fra. ved du specifikt hvor det er?
23. februar 2007 - 12:11 #7
... men hvordan står det i nævnte sted:

Start Word - Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - Dokumenter ???
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 12:23 #8
D:\
23. februar 2007 - 13:05 #9
... hvor 'pejer' "My Documents" på ?
HøjreMusseTast på "My Documents" - Properties/Egenskaber ...
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 13:09 #10
D:\Dokumenter
23. februar 2007 - 13:35 #11
Og der bliver "automatisk" oprettet disse (under)mapper
D:\Dokumenter\Word
D:\Dokumenter\Excell
D:\Dokumenter\Powerpoint
D:\Dokumenter\Publisher
osv
???
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 13:59 #12
ja præsis...
23. februar 2007 - 14:22 #13
For en go' ordens skyld ->
... er det en 'StandAlone' PC ?
23. februar 2007 - 14:23 #14
Hmmm...
I nævnte programmer - gå manuelt ind i
Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer
og ændre/rette til at peje på
D:\Dokumenter
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 14:44 #15
Start Word - Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - Dokumenter
peger kun på
D:\
men ikke på
D:\Dokumenter\Word

Det er jo lidt underlig. (Har prøvet at rode ldt rundt med det uden held). Der må da være et sted man samlet kan slå den funktion fra?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
23. februar 2007 - 14:46 #16
Kan ikke finde tilsvarende "Start office programmer - Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - Dokumenter" for de andre office programmer.
23. februar 2007 - 15:40 #17
Word:
Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - Dokumenter

Excell:
Funktioner - Indstillinger - Standard

PowerPoint:
Funktioner - Indstillinger - Gem

Publisher:
Funktioner - Indstillinger - Generelt

og ?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
26. februar 2007 - 09:14 #18
Nu er det så blevet mandag og problemet synes igen at være forsvundet???

Jeg har ændret

fra

Word - Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - Dokumenter --> D:\

til

Word - Funktioner - Indstillinger - Filplaceringer - Dokumenter --> C:\

Det underlige er jo så bare at mapperme ikke dukker op på c:\ ???

Jeg venter lige et par dage med "Udbetalingen" til jeg er sikker på at problemet ikke vender tilbage. Håber et er ok?

Du spurgte tidligere om det var en standalone PC? Det er en firma PC som sidder på et netværk, som kontroleres af nogle sys.-folk som derigennem har adgang til pc'en. Så jeg er ikke sikker på at det er en permanent ændrig? Den forsvinder jo nok med næste update.
26. februar 2007 - 09:53 #19
Ahaaaa - det bliver nok defineret i en eller anden Login script; kender godt princippet. Både godt og mindre godt...
Avatar billede torbenhawk Praktikant
26. februar 2007 - 13:17 #20
Nu er der lige kommet en update og sammen med den alle de tomme mapper Garrrr!!
Jeg tror jeg ringer jeg til IT og høre hvad meningen er? Jeg troede kun det var microsoft der havde patent på at diktere folk. Det ender med en dag at man i bar' arigskab får slettet en mappe der ikke er tom.
Her er de mapper der genereres og som jeg lige igen har slettet:

PowerPoint
word
Outlook
Excel
Diverse
Access

Alle tomme mapper der ikke bruges?
26. februar 2007 - 13:26 #21
... fisk hos din/jeres IT afdelnig om det er 'noget' som de har iværksat ?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
02. marts 2007 - 09:16 #22
Tja... så har jeg haft fat i IT-afd. De havde ingen god forklaring på hvorfor de mapper skal ligge der, andet end ”det bliver bestemt ovenfra". Så der er ikke noget at gøre. ØV!! Til gengæld har jeg udtænkt en workaround. Det er muligt at hide alle de latterlige mapper. Ude af syn ude af sind, passer ikke helt…. Det plager mig stadig at vide at de ligger der i baggrunden og roder.
02. marts 2007 - 09:42 #23
Ti hi - "ovenfra" ...

Du ka' selv skrive et slags script/bat/cmd fil som ved din login SLETTER omtalte mapper

rmdir /s D:\Dokumenter\Word
rmdir /s D:\Dokumenter\Excell
rmdir /s D:\Dokumenter\Powerpoint
rmdir /s D:\Dokumenter\Publisher

osv...

Men risiko for at æde diverse filer i disse mapper ???
Avatar billede torbenhawk Praktikant
02. marts 2007 - 10:29 #24
hvordan gør man det?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. marts 2007 - 10:31 #25
du åbner notepad og kopier det script ind og gemmer det som slet.bat , denne fil lægger du så ind i: C:\documents and settings\BRUGER\menuen start\programmer\start.

Så bliver den kørt hver gang du logger ind på computeren
Avatar billede torbenhawk Praktikant
02. marts 2007 - 11:39 #26
oki smart. Jeg prøver at kigge på det over weekenden. Hvor kan man finde mere info om script/bat/cmd filer?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. marts 2007 - 11:42 #27
http://en.wikipedia.org/wiki/Batch_file

batch og cmd filer er "primært" det samme

det er bare "dos" kommandoer man lægger ind i en fil, og så kører den de kommandoer
Avatar billede torbenhawk Praktikant
06. april 2007 - 12:15 #28
Beklager den sene tilbagemelding. IT-afd. løste mit problem. Jeg syntes alligevel du har fortjent point, så smid et svar.

Go' Påske
06. april 2007 - 22:52 #29
... ka' du oplyse _lidt_ mere om pointen ?
06. april 2007 - 22:52 #30
Ping...

(Det var et [svar] - deles med andre...)