Avatar billede net-meister Nybegynder
23. februar 2007 - 01:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse i KBH

Da jeg flytter til frederiksberg, 2000, her den første, skal jeg selvfølgelig ha bestilt net, hurtigst muligt. Men det ser ikke ud til at en DSL forbindelse er mulig der, så jeg bliver nødt til at gå trådløs.

Hvilke muligheder har jeg for det i kbh? Hvilke udbydere? Clearwire er udelukket da jeg ikke kan leve med 160kbits upload.
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2007 - 01:16 #1
hvorfor ia lverden skulle der ikke kunne leveres dsl på frederiksberg ?
Avatar billede net-meister Nybegynder
23. februar 2007 - 01:21 #2
Det kan der osse.

Bare ikke hvor jeg bor.
Avatar billede net-meister Nybegynder
23. februar 2007 - 01:22 #3
(Jeg bor på diakonissen, oppe i toppen af en gammel bygning, hvor der ingen form for kabler er udover strøm)
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2007 - 02:05 #4
TDC har forsyningspligt, så du kan godt få det hos dem (men kræver du også vælger at have telefon hos dem)
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2007 - 08:28 #5
Ellers er der jo ClearWire/WiMaxx: http://www.wimaxx.dk/clearwire/faces/public/exo/signup
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2007 - 08:29 #6
Alternativt link: http://clearwire.dk/
Avatar billede larsajensen Nybegynder
23. februar 2007 - 12:59 #7
Selvfølgelig kan du få en adsl-forbindelse på Frederiksberg !! Faktisk har jeg en ...
Avatar billede net-meister Nybegynder
23. februar 2007 - 15:41 #8
Nu slapper alle lige af =) Det er IKKE muligt med en DSL forbindelse lige på min bopæl. Og det er heller ikke det jeg spør om. Jeg ved udemærket godt man ellers kan få DSL på frederiksberg.

Jeg udelukker clearwire i min originale post.

Mit spørgsmål er navne og hjemmesider på firmaer der udbyder trådløst internet på frederiksberg.
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 15:43 #9
Hvis du bestiller Fastnet samtidig hos fx. TDC skal de levere !
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 15:44 #10
TDC har forsyningspligt på Fastnet linier
Avatar billede net-meister Nybegynder
23. februar 2007 - 15:49 #11
For helvede... når jeg nu siger at det ikke kan lade sig gøre, uanset hvilke pligter TDC har,hvorfor behøver du så mere forklaring? Når det desuden heller ikke er det jeg spør om.
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 21:23 #12
net-meister -> Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor det ikke er muligt ? Samt hvad så med at fortælle hvad upload du leder efter ?

Men kig på:
http://www.verinet.dk/bredbaand_premium.htm
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 21:25 #13
Avatar billede jarlskov Nybegynder
24. februar 2007 - 09:43 #14
Der er ikke andre end Clearwire, der tilbyder noget lignende.

Hvis både ADSL og Clearwire er udelukket, så er der kun de trådløse erhvervsforbindelser tilbage.
Som leif siger, så er Verinet og Ventelo muligheder. Butler Networks er en anden mulighed.

Men når man kigger på erhvervsforbindelser, så vil det være billigere at betale TDC for en fastnet-telefon, så man kan få ADSL.
Avatar billede net-meister Nybegynder
26. februar 2007 - 10:01 #15
Well jeg må se hvad jeg kan gøre.

Finder jeg ud af på torsdag