Avatar billede unsigned Nybegynder
22. februar 2007 - 15:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra Windows 2000 til Windows XP

Jeg kunne tænke mig at flytte en masse filer fra en windows 2000 maskine til en windows xp maskine, men jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har oprettet en delt mappe på skrivebordet på windows 2000 maskinen.
Jeg har givet begge computere arbejdsgruppe navnet asd.
Jeg har sat windows 2000 firewall'en op, så windows xp's ipadresse er trustet.
Men det virker ikke rigtig. Faktisk virker det overhovedet ikke. Jeg håber på nogle gode råd.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. februar 2007 - 15:27 #1
Har du prøvet som Administror og prøvet uden firewall???
Avatar billede unsigned Nybegynder
22. februar 2007 - 15:35 #2
Nej, men det vil jeg gøre.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. februar 2007 - 15:49 #3
ok
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 16:03 #4
Jeg har købt denne hos Bilka, jeg tror jeg gav omkring 150.-

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-36
Avatar billede unsigned Nybegynder
22. februar 2007 - 16:29 #5
Så lykkedes det. Jeg gik ind på windows 200 maskinen og slog firewall'en fra. Så gik jeg ind på windows xp maskinen og loggede ind som administrator. Så kunne windows xp maskinen finde windows 2000 maskinen på netværket. Jacla smid et svar, så får du pointene. :)
Avatar billede jacla Nybegynder
22. februar 2007 - 16:46 #6
Tak herfra

NB! når netværk driller er det meget ofte firewallen, men det er jo også derfor den er til C",)