Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 14:22 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Kan man nu også anmelde for det

Jeg kan se ar en af de gamle hærdede profiler truer med bål, brand og anmeldelse over at der ikke bliver givet point for en kommentar det tilsyneladende indeholdt den korrekte løsning http://www.eksperten.dk/spm/763710
Jeg vil tro at jeg har minimum 1500 lign. sager så for mig er det da et vældigt interessant input. Hvis det griber om sig vil det da også betyde fast arbejde til flere co-admin
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. februar 2007 - 14:45 #1
Ja det er intet af göre mod brugere som sexpac, men han er ikke den eneste bruger af den slags her paa ekspereten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2007 - 15:01 #2
Underligt at oprette en debat om dette store problem???

Folk opretter profiler herinde og spørger løs uden at vende tilbage selv om de får mange påmindelser pr. mail (de bruger sikkert en gratis mail de aldrig tjekker...) + de tager point selv uden at begrunde hvorfor de afviser korrekte svar...

Vi er nødt til at få en hårdere linie overfor sådanne brugere!!!
Avatar billede snowball Novice
22. februar 2007 - 15:02 #3
Handlingen er der som sådan ikke noget galt i, men jeg vil nu mene at det godt kunne være sagt lidt pænere - også selvom det måske ikke er første gang en bruger gør det ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2007 - 15:11 #4
Ja okay...
Kunne have brugt et pænere ordvalg - men nogen gange får man bare nok, og så er det 1.person i rækken der får det værste "anfald" ud over sig...
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 15:42 #5
Jeg vil bestemt ikke benægte at det er et kæmpeproblem og som sådan ser jeg da bestemt ikke noget forkert i at vi får en debat om emnet
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2007 - 16:01 #6
Du har ret - glem min 1. linie ;)
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 16:19 #7
har sagt det før, og siger det igen, indfør samme system som på EE, spørgsmål som ikke har været besøgt aktivt i ca 3 uger, uden at være lukket, gennemgåes af en coadmin, og han skriver hvordan han vil håndtere sagen, hvis der ingen indvindinger er (f.eks point gives til XX og XR om 4 dage), så har alle parter mulighed for at komme emd deres synspunkt indenfor de 4 dage (og ligeledes folk kan ikke pr automatik beholde point)
Avatar billede huset Praktikant
22. februar 2007 - 16:33 #8
Tror bare vi skal acceptere denne type folk kommer på eksperten. Dette slipper vi ikke for ligemeget hvordan systemet bygges op.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. februar 2007 - 16:41 #9
Enig med Huset, det er ikke noget der kan göres noget ved.
Avatar billede huset Praktikant
22. februar 2007 - 16:45 #10
Må lige pointere at dette "problem" også irritere mig totalt!

Men det har jo været en del af E så længe jeg kan huske tilbage.
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 17:50 #11
problemet forsvinder jo hvis co admin gik ind og lukke spørgsmålene på ovenstående måde (og folk kun kunne få point retur hvis de gav en fornuftig grund)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 19:15 #12
Det ville ogsaa give co'erne en del ekstra arbejde og kunne bringe dem lidt
i "skudlinien".
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 19:18 #13
"Det ville ogsaa give co'erne en del ekstra arbejde og kunne bringe dem lidt
i "skudlinien".
Er det et problem??
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 19:28 #14
Det kunne det vaere.
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 19:32 #15
hvorfor skulle det være et problem ? folk der alligevel smutter fra deres spørgsmål kan jeg ikke se hvorfor de skulle vende tilbage pga en coadmin deltager i et spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 19:50 #16
I snakker om at paalaegge frivillig arbejdskraft mere arbejde og et arbejde, hvor
de sagtens kunne blive udsat for en heftig kritik p.g.a. den foreslaaede
point fordeling.
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 19:59 #17
arne_v, kan ikke være mere uenig, hvis folk ved de SKAL afslutte dere spørgsmål (hvilket de jo ikke skal nu), så er der intet at brokke sig over, og spørger har jo også mulighed i de 4 dage (er blot et eksempel på en tidsperiode), at fortælle hvorfor de mener at point skal retur, eller hvad der skal ske.

Mht ekstra arbejde, der er vel ingen der tvinger IDG til kun at have 1-5 coadmins, er sikker på der nok skulle være folk der ville være med til at få sådanne ting håndhævet.
Avatar billede snowball Novice
22. februar 2007 - 20:01 #18
Idéen er som sådan god nok, og man kunne jo evt. indføre en ny "rolle" på Eksperten som "kun" tager sig af den slags - ligesom på Experts Exchange.

Det er mulig der i forvejen bliver indført andre roller i den nye version :)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 20:07 #19
Ret beset kunne det vel være et ligeså meningsfyldt hverv for co-admin at se til om reglerne blev opfyldt i den forbindelse som, at bruge tid på at uddele advarsler fordi der optræder en e-mail adresse i en tråd. Det er naturligvis svært for lægmand, at se hvad der er den alvorligste forseelse
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 20:16 #20
screem_brille>

Jeg er ikke spor bekymret over hvorvidt spoerger vil brokke sig. Jeg er mere
bekymrede for at andre i traaden vil foele at co'en snoed dem.

helgec>

Det er naturligvis rart med venlige mennesker som vil give co'erne en
meningsfyldt mission. Men jeg er generelt lidt sketisk overfor naar
nogen siger at andre ikke vil have noget imod mere arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 20:31 #21
"arne_v" Du med din uddannelse kan vel ikke være helt uenig i, at virksomhed til tider må tage nogle andre briller på og se om ting kunne gøres anderledes. Jeg har forstået, at du er en gammel rotte her på eksperten og det er vel ikke gået din næse forbi, at moralen især de sidste 2 år er blevet helt anderledes, jeg taler ikke om mere arbejde til co-admin, jeg taler om omfordeling. Personlig tror jeg at hvis co-admin i lighed med færdselspolitiet annoncerede en skærpet kampagne i en vis periode ville man straks kunne aflæse det på moralen
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 20:39 #22
arne_v hvis folk ved at når de får en email hvor der står "POINT AFGØRELSE" så ville folk vide ok, en coadmin har vurderet det pågældende spørgsmål, og jeg har så x antal dage til at bekende min holdning, gør man ikke det ja så er det de andre der tager valget for en (præcis som alle andre steder i samfundet)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 20:40 #23
Jeg er helt enig i at nogen ting baade kan og boer goeres anderledes.

Nej - jeg synes ikke at moralen er blevet specielt anderledes de sidste 2 aar.

Hvis ikke lukkede spoergsmaal skal haandteres af coadmin har jeg svaert ved at
se at det ikke skulle generere mere arbejde. Jeg er ret sikker paa at der er mange
flere foraelede spoergsmaal end der er anmeldelser hver dag. Og som jeg har forstaaet
det saa processer coadmins primaert anmeldelser idag og tager kun selv initiativ,
hvis de tilfaeldigvis kommer forbi noget ulovligt.

Jeg er ogsaa helt sikker paa at en "haard linie" i en tidsperiode vil have en
opdragende effekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 20:43 #24
Man faar en email, man tilkendegiver sin holdning om at man boer have point, coadmin
traeffer en beslutning om at give point til en anden og ingen er sure ?
Avatar billede huset Praktikant
22. februar 2007 - 20:49 #25
Fjern point, og vi er ude af denne problematik :D
Skal jeg være ærlig, og gerne uden at støde nogen, så synes jeg personligt ikke Eksperten råder over nogle potentielle 100% kompetente nye coadmins.

Ja, E er bygget op omkring pointsystemet, og ved mange pointryttere vil smutte, hvis dette fjernes, men det vil også give mere ro på sitet sammen med fjernelse af karma.

Jeg "dyrkede" selv en jagt på folk der ikke gav point eller lukkede spørgsmål, men har dog erfaret, at det er som at slå i en dyne. Tror det optimalt var at leve med disse ting. Når alt kommer til stykket, så er det jo "kun" point, og personlig ville jeg hjælpe uden point.

Der er ganske få ting der altid vender tilbage som et problem på eksperten. Når man snydes for point, og så den evindelige karma diskution. Jeg synes ideologien må være at man hjælper fordi man kan lide at hjælpe folk, og ikke fordi man vil betale for sin support. Lyder sukkersødt... :D
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 20:50 #26
arne_v det fungerer på EE, hvis folk ikke tilkende giver deres mening i spørgsmålet, ja så må de jo være enige i coadmins afgørelse (som så efter x antal dage udføres).
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. februar 2007 - 20:54 #27
Hvad er EE?
Avatar billede huset Praktikant
22. februar 2007 - 20:55 #28
Expert Exchange
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 20:56 #29
EE= experts-exchange.com
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 21:00 #30
EE = experts-exchange = E's internationale faetter
Avatar billede huset Praktikant
22. februar 2007 - 21:00 #31
Hvad angår specielle coadmins der varetager pointafgørelse.

Skal de så kunne dømme i egne sager ?
Skal de have andre indflydelser på generelle ting ?
Hvem skal vælge disse nye folk ? (husker tydeligt den sidste afstemning, hvor afstemningsresultater ikke blev offentliggjort)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. februar 2007 - 21:01 #32
Lækker webside Experts Exchange
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2007 - 21:03 #33
screem_brille>

Laes 22/02-2007 20:43:24 igen. Jeg snakker ikke om tilfaeldet hvor folk ikke reagerer.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 09:21 #34
Om ikke andet, må man da konstatere, at tråden her bliver fulgt. Det som startede med et dumt, provokerende spørgsmål fra undertegnede har resulteret i at jeg pludselig har fået point for et svar afgivet juni måned 2005.
Jeg mener godt at man forsigtigt kan konkludere, at hvis der bliver sat focus på uvanen så kan det ændres i posetiv retning
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2007 - 11:10 #35
Skulle vi ikke vente og se hvad den nye version tilbyder ;D
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2007 - 15:01 #36
Personligt mener jeg at ved indlog saa boer folk med aabne spoergsmaal aeldre end
X dage have en stor fed popup lige i sylten som reminder. Saa ville aktive brugere lukke
spoergsmaal bare for at slippe for den.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 15:09 #37
Det er præcis sådan en løsning jeg forestiller mig
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. februar 2007 - 18:33 #38
23/02-2007 15:01:13 ..god løsning.!
Man skulle ikke kunne komme videre m.m. man har taget stilling, og afsluttet spm´let.
Og hvis man så fjerner muligheden for at tage point selv, måske m.m. en coadmin godkender det..el. de andre brugere i spm´let godkender det. el. noget i den stil.
Blot mit besyv.O)
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2007 - 19:46 #39
At tage point selv synes jeg er ganske fair. Især når når man selv finder løsningen.
Arne_v´s forslag er slet ikke dumt!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. februar 2007 - 22:55 #40
kender flere brugere, som gi´r en hat for hvad coadmin si´r, og tag point selv konsekvent.
Det tror jeg også i andre har været ude for.
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2007 - 23:27 #41
23/02-2007 22:55:10 enig, de kan bare oprette en ny profil, hvis de skullle få den lukket, ved at gøre sådan at de ikke pr automatik kan beholde point, kan folk i det mindste få deres fortjente point (forudsat at der er svaret rigtigt fra en deltager)
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 11:17 #42
SB > "(forudsat at der er svaret rigtigt fra en deltager)"

Der er jo også erfarne brugere der smider svar selvom korrekt svar ikke er smidt. Snowball ved måske om der er gjort tiltag mod denne problematik omkring uafsluttet spørgsmål i den nye version?
Avatar billede snowball Novice
24. februar 2007 - 12:19 #43
Jeg ved ikke noget konrekt, men vi har ønsket at det bliver lavet sådan så man f.eks. max kan have x antal spørgsmål åbne - forsøger man at oprette flere, så får man ikke lov til det og bliver bedt om at få afslutttet nogle af de gamle spørgsmål.
Avatar billede tclausen Nybegynder
26. februar 2007 - 14:41 #44
Det er en skøn diskussion at læse, tak for det. :-)

Der er ingen tvivl om at der i den nye version af Eksperten vil være en mere restriktiv håndtering af muligheden for at stille spørgsmål hvis man har mange åbne spørgsmål. Detaljerne er vi ikke kommet ind på endnu. Vi er dog meget bevidste om at åbne spørgsmål er et problem, der svækker Eksperten som et sted hvor man finder kvalitetssupport.

Vi har diskuteret forskellige løsninger, men har endnu ikke diskuteret færdigt. I kommer ind på mange af de samme ting som vi har diskuteret, og smider straks linkt til denne debat videre i systemet.

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at vi vil sende mails om at man har X antal åbne sager efter X antal dage og at man bedes sørge for at lukke sagerne. Dette tror jeg vil have en opdragende effekt, og hvis ikke det skaber nok konduite, jamen så må vi til at lukke spørgsmålene for folk.

Om det bliver klaret gennem communitiet ved at f.eks. co-admins, jeg eller en decideret community-manager indstiller nogle til at få point, og så ville ekspertens brugere kunne stemme om hvem der skulle have pointene. Det er endnu ikke på plads, men første trin bliver en mailadvarselkampagne, lykkes den ikke, jamen så må vi tage hårdere fat. Men fortsæt endelig med forslagene for der er ingen der kender Eksperten bedre end jer.

M.v.h.
Thomas Clausen
IDG
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 14:49 #45
Hvor er det rart med dialog fra ledelsen! Det har været savnet læææænge ;D
Nu kender jeg selvfølgelig ikke 100% arbejdsmoralen hos coadmins, men at tillægge dem yderlige arbejde med opfølgelse på point problematikken er måske at overbebyrde dem?

Kunne det evt være tid til frisk blod på coadmin posten ? (ville dog nødig undvære snowball!)

At der så evt. skal "ansættes" folk til denne del gør jo I/vi skal finde 100 % objektive folk. Hertil skal de jo ikke kunne dømme i sager de selv er indblandet i.

Nu venter vi på at se en ny lækker version af Eksperten ;D
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2007 - 20:35 #46
tclausen - rigtigt godt med info fra ledelsen - keep up the good work :)

Huset har en pointe...

Kunne det være en ide at oprette nogle pointdommere i de tilfælde hvor det bliver nødvendigt at stemme om hvem der skal have point (hvis dette indføres)?

Disse brugere ville så KUN have denne ene opgave at tage vare på, og dermed ville coadmins ikke bliver overbebyrdet med flere opgaver.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 19:19 #47
lukker