Avatar billede joggy Nybegynder
21. februar 2007 - 23:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hardware test

Min computer er begyndt at crashe til tider.. Efter geninstallation af Windows gør den det stadig og derfor må tiden være inde til at finde ud af om der er noget hardware der fejler.

Har testet rammene, med bla. memtest86 og den fandt ingen fejl. Jeg søger derfor et program der kan teste alle ting på computeren, så jeg kan finde fejlkilden.

Håber der er nogen, som kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2007 - 23:53 #1
Avatar billede joggy Nybegynder
21. februar 2007 - 23:56 #2
Det ser lovende ud, så nu må vi se om den bukker under nogle af testene.. Jeg vender tilbage efter jeg har fået testet lidt :)
Avatar billede samzon Praktikant
22. februar 2007 - 09:24 #3
Du kan prøve at hente og teste med Sisoft Sandra. Free download: http://www.pcworld.dk/download/50/430

Held og lykke.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. februar 2007 - 09:30 #4
Du kan også prøve BurnInTest: http://www.passmark.com/products/bit.htm
Avatar billede joggy Nybegynder
22. februar 2007 - 10:56 #5
Hej samzon. Det var det program ibtage også henviste til :)

Og nu har jeg fået den til at crashe. Hvad gang den køre multi-core efficiency så crasher den. Så noget tyder jo på, at CPU'en er underlig. Den er ellers ikke mere en 1½ måned gammel.. Men vil lige se om jeg kan finde andre programmer, som også påstår det er CPU'en inden jeg går tilbage til butikken.
Avatar billede joggy Nybegynder
22. februar 2007 - 22:30 #6
Efter en lang dag med tests osv, fik jeg byttet mit bundkort og så virker lortet sørme igen. :)

Tak til dem der kom med inputs, hvis der ønskes point så smid endelig et svar.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 23:36 #7
Jeg lægger lige et svar, du fik da konstateret at der var en fejl ved bundkort - og det var jo formålet
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 13:23 #8
Tak for point